Osmand en routering

Dit is een stuk route wat in Osmand niet goed gaat.
Moet het nog verder uitzoeken!
Moest even de link kwijt, :wink:

http://osrm.at/dYH
Van punt 1 wordt er terug gereden naar Weerdhuisweg en over Ommerweg.
Zowel in kort als snelste uitvoering.
Hier in OSRM gaat het wel goed.

Bij behorend screenshot smartphone:

auto kortste route

Zou haast zeggen dat de routing engine van Osmand gewoon de mist in gaat. Heb in het verleden al eerder zo’n situatie tegengekomen (op de fiets) waarbij je in je opeens een stuk door moest en even later via de zelfde weg terug. Nog gekeken naar zaken als turn-restrictions en dergelijke waarom je niet gelijk de juiste kant op gestuurd werd of niet goed aansluitende nodes, maar niks kunnen vinden.
Het is ook lastig analyseren aangezien Osmand werkt met een data van een paar weken oud (of nog ouder als je niet al te vaak update) en de situatie in OSM natuurlijk al gewijzigd kan zijn waardoor de situatie niet matched.

De data in osmand is een paar weken oud.
De data kan misschien allemaal niet in de kaart staan, osmand bepaald welke tags in de kaart komen,…invloed op routering.
of zoals je zegt de routering klopt niet, heb toch het vermoeden dat over provinciale weg de voorkeur geniet, zoveel mogelijk niet unclassified neemt.
Zag ook geen verschil tussen kortste en snelste.

Ik vroeg met wel af of het uitmaakte op de routepunt links rechts van de weg staat. Kop gekeerd, en terug redeneren.

Bij mij thuis werd ik eerst een rondje om gestuurd op kortste route, wat eigenlijk niet zou mogen, richting waarin je auto/smartphone graden wordt aangegeven.

Kan soms ook zijn dat de weg onder zichzelf gevouwen zit. Dat zie je nauwelijks. Maar voor een routeplanner is het wel heen en weer.