Rare omwegen met OSM in Basecamp op Junction S108 Amstelveenseweg

Ik krijg rare omwegen in Basecamp met OSM new 21-06-2015
zie http://www.openstreetmap.org/directions?engine=osrm_car&route=52.34445%2C4.85687%3B52.34571%2C4.85790#map=19/52.34508/4.85705.

Ik heb eea al bekeken maar kan als beginnende mapper geen oorzaak vinden.

Hoe kan ik de print screen van Basecamp hier invoegen?

BVD

Marius.

Ik zie daar 123 ook geen oorzaak. Screenprints kan je niet direct uploaden naar dit forum en zal je eerst elders online moeten plaatsen (google, dropbox, imageshack o.i.d.).

Marius,

'k Zie niks geks daar. In mapsource werkt het ook gewoon. Staan je instellingen wel goed?

Egbert de auto instellingen in BC staan standaard .
Het lijkt me niet normaal dat BC dan om wegen maakt en over fietspaden navigeert.
Zal mapsource ook eens proberen.

Bedoel je nu dat instellingen voor een fiets op auto staan of dat je de instellingen van een auto gebruikt? Met de OFM werkt een automobiel niet.

Heb je misschien de OFM kaart geactiveerd?

Nee ik heb OSM NL van Lambertes (niet OFM geactiveerd) en BC ingesteld op Auto met standaard instellingen niets vermijden.
Er zit op deze junction iets geks tenminste met OSM.

Egbert ik heb Mapsource geinstalleerd en dit geeft hetzelfde resultaat.
Dus rare omweg en in Auto gedeeltelijk over fietspad

Bij mapsource moet je schuiven in wegselectie voor voorkeur overige wegen of meer naar voorkeur snelwegen. Dit is bepalend of het wel of niet goed gaat.
Maar gaat niet over het fietspad.

Heb je een van de routepunten op het fietspad gezet?

BC blame BC
Basecamp staat standaard auto u-bochten vermijden aan zet je die uit gaat het goed, nergens gaat het over het fietspad.

En op je gps is alles weer anders.
Heb je een route gemaakt in Mapsource of Basecamp, geheid dat je in de auto ergens anders langs wordt gestuurd . Met je Garmin gps.

Marius,

'k ben toch benieuwd hoe die omweg er uit ziet. IN OSM is alles correct… het moet bijna aan de instellingen liggen. Maar dan in BC en MS is wel vreemd.
Basecamp staat vaak na instelling op auto plots weer spontaan op voetganger. 'k wil niet eens snappen wat ik dan fout doe. Ik heb dan ook een haat liefde verhouding met dat programma en gebruik het alleen om routes naar tracks over te zetten.

Soms is het zo simpel dat je het dan toch over het hoofd ziet. :slight_smile:

Ik ben er uit

Deze rare omweg in Auto ook over het fietspad ontstaat zowel in BC als MS met U bochten vermijden kortste weg.
Dit dus met OSM (niet OFM)

Startpunt S108 Stadionplein Eindpunt Amstelveenseweg 249 net ten noorden van de aansluiting met het fietspad.
Lambertus Heeft U bochten vermijden een speciale functie met OSM?

Ik zie het nu ook, kennelijk is de turn restriction icm U bochten vermijden daar de bottleneck. Ik vrees dat de mkgmap programmeurs dit onderdeel nog niet zo goed beheersen.

Bedankt voor de reactie.
Ja maar ook dat daarna de fietspad wordt gekozen.

Wie zijn de mkgmap programmeurs?

Mkgmap is het programma waarmee diverse OSM Garmin kaarten worden gemaakt (oa de general routable van Lambertus en mijn OFM). Diverse programmeurs sleutelen op vrijwillige basis aan de code, zie http://www.mkgmap.org.uk/pipermail/mkgmap-dev/ Omdat de code van Garmin niet open is moet de code door “reverse engineering” worden ontrafeld. Daardoor zal je dergelijke weeffouten helaas voor lief moeten nemen, of de offciële Garmin kaarten (bv City Navigator) moeten aanschaffen.

Duidelijke uitleg.
Het is dan duidelijk dat met deze beperkte middelen Door vele vrijwilligers een prima resultaat ontstaan waar velen
plezier aan beleven.

Marius,
Ben erachter gekomen dat deze foute routering erin is geslopen in een recente mkgmap versie.
Heb het gedropt bij de ontwikkelaars, zal spoedig wel worden opgelost.

Prima bedankt
zie de oplossing wel

Marius

Probleem is inmiddels opgelost, http://www.mkgmap.org.uk/websvn/revision.php?repname=mkgmap&rev=3625
Tzt als de nieuwe updates met deze verbeterde mkgmap versie zijn gemaakt zal je dat wel zien.
Bedankt voor het melden Marius!

Graag gedaan.

Prima dat er alert op gereageerd wordt.
Zo krijgen we een nodig betere map waar we allemaal voordeel bij hebben.

mvg

Marius