Eén bedrijf op twee naast elkaar gelegen panden; hoe taggen?

N.a.v. deze opmerking:
http://www.openstreetmap.org/note/382626
kwam ik voor het volgende dilemma te staan:
Het bedrijf (in lederwaren) zit op de markt in Zwolle in de panden 4 en 5 die allebei een eigen adres-tag hebben.
Als ik de gegevens van het bedrijf op iedere adrestag plaats, zie ik het bedrijf twee keer op de kaart staan, wat niet correct is, want er is maar één winkel.
Ik heb dus één node aangemaakt met de bedrijfsgegevens en die op grens van die twee gebouwen neergezet.
In openpoimap:
http://openpoimap.org/?map=shop&zoom=18&lat=52.51195&lon=6.09303&layers=B00FFFFFFFFFFFFFTFFFFFF
De adresgegevens (Grotemarkt 4-5) zijn voor mensen heel begrijpelijk, maar begrijpt routeringssoftware dat ook?

Ik had iets dergelijks, met Coster Diamonds aan het Museumplein in Amsterdam. Dat heb ik opgelost door simpelweg een rechthoek over de 3 panden te tekenen, en daaraan het adres Paulus Potterstraat 2-6 te geven, en ook de tags voor de winkel (http://www.openstreetmap.org/way/305145154#map=19/52.35956/4.88294).

Die oplossing is het denk ik ook niet helemaal. Eerlijk gezegd denk ik dat de netste oplossing iets met een relatie is.

Formeel is Grote Markt (4-5) geen officieel adres. De winkel vermeld dit adres nog wel op de website, maar voor de KvK zit de zaak op nummer 4. Het pand heeft trouwens ook nog een achteringang op Oude Vismarkt 4E. Coster Diamonds zit officieel op Paulus Potterstraat 2.

De Kvk en steeds meer organisaties gebruiken tegenwoordig alleen nog officiele BAG adressen.
Zelf zou ik daarom alle tags op de node met huisnummer 4 zetten en deze tag in het bijbehorende pand laten staan.

Met deze oplossing voorkom je toekomstige problemen bij data controles t.o.v. bijvoorbeeld BAG en KvK.

Marc en Jan, wat is er tegen het samen voegen van een 3 tal panden ? Het BAG doet niets anders, kijk maar naar de grote fabriekscomplexen die als een zijn afgebeeld. Maar uiteindelijk bestaan die toch uit meerdere panden die als het grote bedrijf er uit gaat en er een bedrijf verzamel gebouw wordt gesticht toch weer los worden gemaakt. Zie Geldersekade 91-H; source:date=2014-02-11; source=BAG; addr:city=Amsterdam; addr:street=Geldersekade; addr:postcode=1011EL. Het is een kruip en sluip door pand met 2 adres nodes maar slechts een layout. maar wel een 4 tal secties. De H is het bedrijfspand de zeilmakerij. De rest staat er in als woning.
Of neem het oude Valerius complex, een samenraapseltje uit van alles dat naast het oorspronkelijke pand stond.

Het BAG doet in dit geval helemaal niets Hendrikklaas! Het BAG is juist de organisatie die op die plek twee adresnodes heeft staan. En als je ter plekke gaat kijken zie je ook twee gebouwen met ieder een eigen adres. Dat de eigenaar van die panden een opening heeft gemaakt tussen die twee panden verandert daar niets aan. Samenvoegen lijkt me niet relevant hier. De oplossing van Gertjan lijkt me in dit verband logischer.

Marc, ik ga ook niet samenvoegen, maar struikel over uitgestrekte panden met percelen die in het BAG mogelijk adres-nodes dragen maar zonder lokale kennis niet te scheiden zijn.