Uitbreiding Weerribben in Wetering

Bij het oplossen van een fout in het fkp kwam ik erachter dat de uitbreiding van de Weerribben in Wetering niet in OSM staat.
Het nieuwe fietspad is wel ingetekend, maar de landuse is/was grass en farm
En ook de Koningin Julianaweg tussen A.F. Stroinkweg en Ingenieur Luteijnweg stond er nog in. Nou die weg is echt niet meer berijdbaar :stuck_out_tongue: Zelfs met een ambifievoertuig wordt het lastig.

Even een linkje naar OSM http://www.openstreetmap.org/note/342743#map=15/52.7769/5.9973&layers=N

Ik heb nu voor de snelligheid de Kon. Julianaweg verwijderd. En dat is dus een bewuste verwijdering :slight_smile: Ook de Roerdompweg is de plomp ingegaan, dus ook die is weg.

Verder heb ik een hele lap percelen doorgeknipt en opnieuw verbonden en bij een hele zwik percelen landuse weggehaald en vervangen door natural=wetland + wetland=reedbed
De percelen heb ik verder zo gelaten, die samenvoegen wordt een gigantische klus.
Iets verderop had een mapper een nieuwe area met wetland over de bestaande percelen heengelegd en de landuse laten staan, die heb ik daar weggehaald. 1 perceel eronder is een multipolygoon, dus die weghalen wordt wat lastiger.

Maar er is nog het nodige te doen.
Vastgesteld moet worden wat nu de exacte omvang is van de nieuwe natuur en dat vervolgens in OSM gezet.
Tussen het nieuwe fietspad en de weg Wetering Oost loopt nu een brede watergang, die moet nog worden ingetekend.
Daar waar het fietpad even naar de weg buigt, ligt een brug in weg en fietspad en loopt ook een watergang.

Dus mocht iemand zich geroepen voelen…

Een paar plaatjes voor het idee:

Dit is bij de doorsteek van het fietspad naar de weg (Id 336897021), terug kijkend naar Ingenieur Luteijnweg

De bocht naar de brug

dvdhoven, leuk project, met al die waterwegen ben je daar als mapper wel even mee bezig. Bing geeft weinig tot geen ondersteuning in waterrijke rietlanden met wilgen en berken opschot. De gehele Noord - Westhoek leidt aan multypolygonen, landuses en watergangen die tot een onontwarbare kluwen zijn uitgegroeid weliswaar al bij de eerste import maar dat heeft niemand gestoord. Even wijzigen is er zoals je zei niet bij, eerder opnieuw in kaart brengen, want watergangen zijn soms gewoon afgehecht en mappen, 2 maanden buiten werk en weken binnen voor de Wieden en de Weerribben. Misschien dat de top 10 kaart het beter in beeld gaat brengen.