Is het volgende mogelijk? (Private OSM Layer server)

Hallo iedereen,

Background informatie:
Ik ben van plan om in het noorden van Irak ook wel bekend als Kurdistan Regional Government een Webshop te beginnen. Waar nadat de klant een product heeft gekocht dit de volgende dag bij hem thuis wordt bezorgd.

Maar nu komt het probleem, in Kurdistan hebben de meeste (90%) huizen geen straatnamen of huisnummer.
En in OSM mag ik geen verzonnen data toevoegen. (zoals straatnamen, huisnummers)

Ik ben nu benieuwd of het volgende mogelijk is:
Kan ik op Amazon EC2 een ‘private OSM Layer?’ server draaien, waar ik via JOSM:

Huizen kan markeren
Huisnummers toevoegen
Straatnamen toevoegen
En dit direct uploaden naar mijn privé server via JOSM

Het volgende dient dan samengevoegd te worden:
Base map: Bing
Layer 1: Straat / wegen netwerk van OSM
Layer 2: Privé server (Gemarkeerde huizen, zelf verzonnen huisnummers en straat namen)
Al dit dient dan zichtbaar en zoekbaar te zijn op een website, zoals: http://nominatim.openstreetmap.org/

De API moet alleen voor mij bruikbaar zijn. Derden (mogelijke concurrenten) mogen de data niet gebruiken, of de mogelijkheid hebben het in hun website of applicatie te verwerken.

Hoor graag of dit mogelijk is en er een tutorial die ik kan volgen?

Hi James_123, mijn eerst reactie is local mag alles, zelfs een blanke kaart maken, maar die mag nooit zonder of met extra gegevens terug naar OSM, kijk en lees deze vragen ook eens https://help.openstreetmap.org/search/?csrfmiddlewaretoken=oRry6QsXyIJXYe8s1Id1nGzLLTaZaJRB&q=local+servers&t=question. Met veelal uitgebreide hints over de te volgen procedure, succes.

Je mag de gegevens voor intern gebruik (privé of zakelijk) gewoon gebruiken en aanpassen zonder de wijzigingen terug te geven. Op het moment dat je je eigen kaart publiek maakt door deze bijvoorbeeld te verkopen of publiek beschikbaar te maken moeten je wijzigingen onder dezelfde licentie als OSM vrijgegeven worden. De licentie van OSM is de ODBL.

Overigens zorgt zo’n eigen database dat je gegevens op een gegeven moment wel achter gaan lopen op OSM. Wijzigingen in OSM worden namelijk niet zichtbaar op je eigen kaart.

Verder mag je de satellietbeelden van Bing alleen gebruiken voor tracen voor openstreetmap, dus niet voor je eigen project. Mocht je toch zo’n beelden voor je eigen commerciële doeleinden willen gebruiken dan zul je moeten betalen.

Wel leuke gegevens die je toevoegt hoor, lijken me ook zeker zinvol voor OSM. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je de gegevens vandaan haalt. Heb je die adressen allemaal zelf bekeken, of heb je de gegevens misschien uit een andere bron?

Bedankt voor de site, ik ga mij er eens wat meer in verdiepen, laat het weten als ik er niet uit kom.
Zou jij het toevallig ook kunnen doen tegen een kleine vergoeding? (mits je hier ervaring mee hebt)

Bedankt voor de informatie m.b.t. licentie van OSM & Bing.

Alle nieuwe wijken die in het afgelope jaar zijn gebouwd, hebben huisnummers & adressen en deze informatie vraag ik dan op bij de organisatie die verantwoordelijk is voor het verhuren/verkopen van de nieuwe woonruimte.

Voorbeeld: http://www.lebanesevillage.net/overview.php?pid=23

Maar bij alle oude wijken verzin ik straatnamen gebaseerd op het Americaanse model aangezien de wijken in Erbil wel verdeeld zijn.
Bijvoorbeeld:

English Village,
Italian Village,
Newroz
Etc

Naast name is er ook nog loc_name voor de lokale naam waaronder een object lokaal bekend staat, dus als er geen officiele naam is zou je dat kunnen gebruiken om OSM te verrijken.

Ik denk dat alle initiatieven om maagdelijke gebieden beter in kaart te brengen toegejuicht moeten worden, al zijn eigen verzinsels uit den boze in OSM. Tenzij het op den duur de lokaal omarmd en veelgebruikt wordt als naam, maar daar gaan vast wel wat jaartjes overheen denk ik zo.

Is het voor het doel van bezorging niet handiger om de klant de gewenste plaats op de kaart aan te laten wijzen en dat te gebruiken ipv wat je nu van plan bent? Als ze daar ook smartphones/tablets hebben met een GPS kan een knop “hier” ook voor mensen die de kaart niet snappen de drempel verlagen.