Geen 2e mail voor link naar kaart download

Gister en vandaag geprobeerd om een nieuwe kaart samen te stellen.
Krijg wel een 1e mail met een link naar de status van het request, maar 2de mail met een link komt niet, ook niet na een half uur wachten.

Zandlopertje, vertel eens wat meer, bv welke kaart van welke site ?

Zandloper bedoelt uiteraard http://garmin.openstreetmap.nl/ …
Ik had gisteren zelfde verschijnsel; vanochtend ging het weer goed. Ik zou nogmaals proberen. Mogelijk veroorzaakt door drukte na langere periode sinds vorige update.

Toevallig van een andere gebruiker ook een mail gehad dat die bij een aavraag op de 30e geen 2e mail gekregne heeft. Ik dacht dat die bij hem in de spam terecht was gekomen maar misschien was er ook een hik in de mailserver van uni wuppertal. Ik heb niks vernomen van de admin aldaar.

Als een tweede aanvraag het probleem oplost: mooi! :roll_eyes:

Vanmiddag nog steeds geen succes. Eerste mailtje komt wel gelijk binnen, maar 2e laat na een half uur nog steeds niet zien.

Van de country server komt het tweede mailtje hier goed binnen.

Zou het missende mailtje toevallig afkomstig moeten zijn van osm2.pleiades.uni-wuppertal.de? Dit kun je zien aan de link in het eerste mailtje.

Edit: tweede mailtje van osm2 komt ook aan bij mij.

Edit: ook van sfs4 krijg ik het tweede mailtje. Bij mij werken dus alle servers.

Zit het mailtje niet in je spam map?

Vanmiddag om 13:00 1 tegeltje als test succesvol binnen van sfs4.pleiades.uni-wuppertal.de
Eveneens eentje succesvol van osm.pleiades.uni-wuppertal.de

De waarneming van Zandloper klopt wel degelijk: Het request dat gisteren bij niet lukte kwam van: garmin@openstreetmap.nl

Zojuist met ander email-adres (gmail) is het gelukt. Beide mailtjes ontvangen en de kaart dus kunnen downloaden.
Mogelijk dat het 2e mailtje dat de download link bevat door Ziggo als spam wordt tegengehouden.

Dat is zeker mogelijk omdat er url’s in staan naar meerdere domeinen (garmin.osm.nl, wiki.osm.org, *.wuppertal.de en oxilion.nl)

Het is ook al eens eerder gebeurd dat alle mail van de uni wuppertal als spam gezien werd door mijn applicatie :open_mouth:

Mijn online webmail verplaatst de wuppertal mail nu ook naar de spam bak :confused: