Bèta testers gevraagd! (tag-overflow?)

Zoiets? (Momenteel alleen nog in de ontwikkelversie [=1.02+++] op www.taglocator.nl.)

Zag het net staan inderdaad. Mooi toch zo.
Zou eigenlijk mooier zijn om gelijk naar de detailpagina te gaan, maar daarvoor is ook nog een objectnumer nodig en ik weet niet waarvandaan we die zouden moeten halen, dus de zoekpagina is goed genoeg.

http: //monumentenregister.cultureelerfgoed.nl/php/main.php?cAction=show&cOBJnr=1010672&oField=OBJ_RIJKSNUMMER&sCompMonNr=518188

Dat had ik ook bekeken. Heel vaak is dat objectnummer gelijk aan het monumentnummer, maar soms ook niet. Rara hoe zit dat?

Als ik het monumentnummer gebruik als objectnummer in die situaties waarin het objectnummer en het monumentnummer niet hetzelfde zijn, dan volgt er een foutmelding vanuit het monumentregister: “Geen monumentgegevens gevonden”.
Dus voorlopig maar even de huidige manier blijven gebruiken.

Er zijn zelfs monumenten met 2 nummers omdat ze in 2 gemeenten vallen. Heb deze getagd met ref:rce=nummer1;nummer2 (http://mijndev.openstreetmap.nl/~marczoutendijk/openpoimap/taglocator.html?map=tourism&zoom=18&lat=51.88192&lon=4.15672&layers=B00TFFFFFTFFFFFFFF)
Zelfs dat werkt min of meer per ongeluk op de zoekpagina van RCE. Al vindt ie er 1, maar hetzelfde monument, dus moet maar goed genoeg zijn.

Versie 1.03.

Toevoeging van place_of_worship.
En het meest zichtbare:
Het popupwindow past zich automatisch aan aan de hoeveelheid informatie en aan de mogelijkheden van het scherm.
Een minimum:

Een een maximum:

Je ziet hierboven wel dat als er een heel lange link staat, hij ook niet meer past. Je moet dan alsnog scrollen.
Maar het oogt nu allemaal wat vriendelijker.
En de knop Views and Editors verbergt ook het loze stuk ruimte onder de gegevens.

Het klikken op gevonden poi’s geeft op dit moment geen value’s. (er komt geen popup als je er op klikt)

edit:
Bij explorer gaat het wel goed, bij chrome niet.

Ik zie geen enkel probleem bij welke browser dan ook.
Zowel bij openpoimap als bij taglocator.

Bedankt voor de hint, inmiddels heb ik in chrome mijn cache gewist
(menu ► geschiedenis ► browser geschiedenis wissen ► gecachte afbeeldingen en bestanden aanvinken ► browsergegevens wissen.)

Helaas was dit van korte duur, 1x zag ik het pop-up venster verschijnen daarna niet meer.

Heeft iemand nog andere tips?

Zojuist nog even geprobeerd met Firefox, Chrome en Safari, en ik krijg overal goed resultaat mee.
Werkt bij jou Overpass-turbo wel goed?

Overpass turbo werkt goed, de icoontjes werden met taglocator/openpoimap wel binnengehaald. Het probleem deed zich voor als je met de muisaanwijzer een poi aanklikte.

Standaard zet ik mijn laptop meestal op slaapstand, inmiddels heb ik deze opnieuw opgestart. Het probleem lijkt nu weg te zijn met chrome door deze actie.

Een Café kun je zichtbaar maken met de taglocator.
Kun je ook een " Fiets Café " (linkse café), gelegen aan- of kort bij een fietsroute, zichtbaar maken?

Mvrgr Jan

Ik zal eens kijken of dat lukt via een speciale code in de User Pois.

Je kan in de User POI gewoon filteren op: name=“Fiets Café”
Maar niet alle fietsvriendelijke cafe’s zullen Fiets Café heten.

Waarschijnlijk wil je zoeken op iets als amenity=cafe met bike_friendly=yes
Maar bike_friendly bestaat echter niet volgens taginfo, dus moet op je andere veel gebruikte eigenschappen proberen te filteren die het cafe voor jou fietsvriendelijk maken. Maar is dat foor jou de aanwezigheid van fietsenrek, oplaadmogelijkheid, reparatie spullen, …?

En dan rest nog de vraag of deze eigenschappen uberhaupt getagd zijn en dan nog als losse nodes of samen op 1 node/way.

En dat brengt me bij een volgende uitdaging voor OpenPoiMap: zoeken van een tag (of het ontbreken daarvan) op een bepaalde maximale afstand van een andere tag.

Ik heb wat zitten proberen met de Overpass-turbo om te zien wat er uit komt:

Als ik dit doe:

// adjust the search radius (in meters) here
{{radius=2500}}
// gather results
(
  // query part for: “atm”
  node["amenity"~"atm"](around:{{radius}},{{geocodeCoords:vught}});
);

Dan vind ik inderdaad alle geldautomaten in een straal van 2500 meter rondom Vught.
Dat zou ik wel in kunnen bouwen in openpoimap.
Maar het probleem is dat stukje geocodeCoords, want dat werkt wel goed met plaatsnamen, maar niet met “dingen” als een fietscafé.
Daarom kun je bij de UserPois (in OPM) ook zoeken op iets IN/BIJ naam maar iets IN/BIJ ding werkt niet.
En dat is wat de oorspronkelijke vraagsteller wilde.
Heb jij nog ideeën daarover?

Noordfiets had ooit iets gemaakt met fietswinkels in de buurt van een fietsroute. Helaas werkt die link niet meer maar biedt het toch mogelijkheden.

Beste lijstgenoten,

Een “Fiets Café” wat ik bedoel is hier omschreven.
Op de routes staan verwijsborden naar het Fiets Café.
Ik kom ze regelmatig tegen.
Ik gebruik zelf een e-bike dus weet ik graag waar ik de accu op kan laden.
Ik zie ze dus graag op de OFM.
Fiets Café is niet de naam maar info.
Is dat zichtbaar te maken op OFM en hoe.

Mvrgr Jan.

Feitelijk is het verzoek van @janremi een nieuw topic waard, want het is een vraag hoe iets (een fiets café) op OSM kan worden gezet, en niet of ik dat in taglocator/openpoimap zichtbaar kan maken.
Dat kan ik alleen maar als er inderdaad een duidelijke tag voor is.
Daarom:

@ligfietser: kun je het bericht van janremi naar een nieuw topic verplaatsen

of, als dat niet kan:

@janremi: wil je een nieuw bericht aanmaken dat duidelijk maakt dat er behoefte bestaat aan een nieuwe tag?

Dan kan er op de juiste plaats over gediscussieerd worden.

Ik had nog geen concrete ideeen, maar ik kon me niet voorstellen dat we de eerste zijn die zulke vragen hebben.
Maar op basis van de link van PeeWee eens gekeken in de manual van overpass en geprobeerd iets werkend te krijgen:

Hieronder als voorbeeld alle cafe’s, pubs en restaurants met binnen een straal van 100 meter een oplaadpunt voor fietsen:

<query type="node">
  <bbox-query {{bbox}}/>
  <has-kv k="amenity" v="charging_station"/>
  <has-kv k="bicycle" v="yes"/>
</query>
<query type="node">
  <around radius="500"/>
  <has-kv k="amenity" regv="cafe|pub|restaurant"/>
</query>
<print/>

Op een locatie waar ik weet dat er resultaat uit komt: http://overpass-turbo.eu/s/8nY (100 meter radius, want oplaadpunten zijn beneden bij parkeerterrein; pand staat op duin).
Deze query moet om te zetten zijn naar iets wat openpoimap ook kan gebruiken.