Navigatie op openstreetmap.org

Men kan nu ook een route laten berekenen op openstreetmap.org

Hi Escada, ziet er mooi uit. Het programma zoekt het midden van de kaart en geeft dat in coordinaten, aannemende dat je daar bent, maar een doel invoeren, postcode niet, plaatsnaam niet noch verplaatsen van de pointers ?
Moet het dan in coördinaten, die weet toch niemand ?

Klik op de pijl dan zie je dit:

  • Vul twee plaatsnamen in,
  • Klik op OK
  • dan zie je dit:
    (Moet het nog makkelijker?)

En inderdaad, als je met die pointers gaat lopen slepen, zie je coördinaten, maar waarom zou je die pointers gebruiken?

Je kunt zelfs woonplaats, en naam van het gebouw oid intikken.
Hij zoekt volgens mij hetzelfde als nominatim.

Bedankt Escada, dat is erg goed nieuws!
Hier nog wat achtergrond info: https://blog.openstreetmap.org/2015/02/16/routing-on-openstreetmap-org/

Ik kon die blog niet zo gauw vinden, als je op de website van osm.org kijk staat er wel ergens een link naar http://blogs.openstreetmap.org maar dat is een hele andere blog. Geen enkele link naar blog.openstreetmap.org, merkwaardig. Iemand enig idee waarom die zo onvindbaar is?

Hi, klopt werkt goed :slight_smile:

Je kunt ook in 2de instantie mbv de muis het start- en eindpunt verplaatsen. De route past zich aan. Mooie uitbreiding!

Prima aanvulling om snel een indicatie te krijgen ook in Frankrijk
Welke instelling komt nu het dichts bij OFM op mijn Etrex30 met kortste weg onverhard vermijden?

Marius

Marius,
Dan lijkt het me handiger om gewoon mapsource of basecamp te gebruiken om je routes voor te bereiden. ( Als je toch een computer meeneemt. ) Onverhard vermijden in Frankrijk stel ik vaak juist niet in op de OFM, want veel gravelwegen zijn in werkelijkheid fine_gravel en prima te berijden met de fiets.
Net OSM routeplanner geprobeerd in Frankrijk, maar zo te zien heeft het weinig nut om fietsroutes te gaan plannen. …, maar het blijft wel leuk dat het er bij gekomen is.

Eggie

Eggie

Dank je wel voor de snelle reactie.
Ga ik mijn vakantie met BC voorbereiden.