Drie wegen naast elkaar in bebouwde kom

Het komt regelmatig voor dat in de bebouwde kom drie wegen naast elkaar gelegen zijn.

De middelste is dan een doorgaande weg, links en rechts ervan is meestal een wijkstraat.
Afgelopen zondag reed ik in Lochem, en daar zag ik middels de Osmarender app dat dit zeer lastig te zien was.

De positie is alhier:
http://www.openstreetmap.org/#map=18/52.16239/6.40459&layers=N

Hoe kun je in soortgelijke situaties het beste taggen, om geen overlappingen te krijgen. Of is dit een duidelijk voorbeeld van “taggen voor de renderer”

Ik zie dat je die wegen ook op Mapillary hebt staan, maar op streetview is het wat makkelijker te zien, maar daarvan mogen we de beelden niet als bron gebruiken :wink:
Je kan de middelste doorgaande weg als unclassified of misschien tertiairy mappen, afhankelijk van de situatie. De zijwegen residential met eenrichtingsverkeer als dat van toepassing is. Wat bedoel je precies met overlappingen? Het is niet taggen voor de renderer want het zijn drie aparte wegen met ieder zijn specifieke tags.

In Osmand en de standaard openstreetmap.org rendert de unclassified en residential volgens mij op gelijke wijze.
Als je dan met Osmand navigeert zie je 3 wegen die elkaar overlappen als je iets verder uitgezoomd bent.

Het voorstel de middelste als tertiary te mappen lijkt mij ook een goede oplossing. Het is de doorvoerader in deze wijk, maar gaat pver naar een landelijke weg die eigenlijk als binnendoor beschouwd kan worden zodoende niet echt geschikt als tertiary.

De naastgelegen wegen zijn (volgens mij) al als residential getagd.

Zijn er nog meer mappers die naast mappilary een YouTube kanaal vullen op een HD video kanaal?
Weet iemand hoeveel je in totaal mag uploaden bij YouTube?
Ik kan meer dan 2 uur per filmpje uploaden.

Commodoortje, Ligfietser

verwoord het aardig, het komt erop neer dat de renderer (kaartmaker) altijd al met breedtes aan het stoeien was. Neem de alom bekende Topo, bijschriften en de weergave waren altijd onderhevig aan de gebruikte schaal (ruimte). Osmand programmeurs hebben dus dan nog wat te doen.