Bromfietspaden

Hallo allemaal,
ik ben bezig om de bromfietspaden in kaart te brengen. Dit omdat er als brommer rijder geen kaarten/routeplanners beschikbaar zijn om een reis te kunnen voorbereiden. Omdat je als brommer alleen op bromfietspaden mag rijden en op wegen waar je max. 50 km/u mag is het soms nog een vlinke puzzel om bij je bestemming te komen. Zeker als je de weg niet kent.
Nu heb ik in Maperitive een speciale ruleset gemaakt die bromfietspaden (getagd als moped=designated) donker rood maakt en gewone fietspaden (waar snorfietsers gebruik van mogen maken) wat lichter rood.
Voorbeeld (ik weet niet of de token houdbaar is dus het kan zijn dat de link dood is).

Maar wat mij wel op viel is dat veel bromfietspaden niet getagd zijn. Daarom wil ik jullie graag vragen om mee te helpen deze bromfietspaden correct te taggen.

Verder hoor ik graag suggesties voor het project :slight_smile:

Allroads heeft al eens een vergelijkbaar kaartje gemaakt.
Vanuit dit topic is er ook aandacht voor.
Men is er dus al mee bezig, maar om alle wegen getagd te krijgen is helaas niet iets dat van de ene op de andere dag gedaan is. Blij dat je meehelpt! Vele handen maken licht werk.

Mooi om te zien, maar ik wil dit hier graag wat specifieker trekken omdat deze (basis) informatie nog niet bestaat in kaartvorm.

Trouwens, een vraagje. Hoe kan ik gebruik maken van de mijndev? Is daar ergens een handleiding voor ofzo? Ik ben mij nu namelijk al suf aan het zoeken voor een voorlopige host…

Hoi Bartjk

Welkom op het forum. Naast de reeds genoemde kaart van Allroads heb je misschien ook nog wat aan deze. Met een paar kleine aanpassingen heb je die wat meer “brommer-specifiek”.

En over de mijndev…dan heb je niet goed genoeg gezocht :wink: