Mag je PDOK overtrekken?

Ik heb een copyrightvraagje over de informatie die de PDOK viewer laat zien. Die informatie valt onder de CC-BY-3.0 en CC-BY-SA 3.0 licenties. Betekent dit dat ik bijvoorbeeld het fietsknooppuntennetwerk mag overtrekken? En zo ja: hoe voldoe ik aan onderstaande eis?

Moet ik “pdok” dan als source tag opnemen op de relatie en/of changeset?

Dat is afhankelijk van de data. Wb het fietsroutenetwerk mag je die niet zomaar overtrekken, zie de copyrights:
http://www.nationaalgeoregister.nl/geonetwork/srv/dut/search?#|{718b5343-d6de-4cb8-9ed0-d57f8bcc9f4c}
http://www.nationaalgeoregister.nl/geonetwork/srv/dut/search?#|8afe46c7-bdf6-45e2-863e-64591fcc72d9
Van het Landelijk Fietsplatform heb ik toestemming gevraagd om de data te mogen gebruiken in OSM en daar hebben we toestemming voor gekregen, maar wees voorzichtig met het overtrekken, altijd controleren in het veld want ook die data bevat fouten en is hier en daar al achterhaald! Zie ook de BTM-kaart voor een vergelijking tussen de PDOK en OSM data.

In het verleden zijn er ook fouten gemaakt met imports.
De routes zijn lopen in werkelijkheid anders dan ingetekend is (en dat geldt voor zowel de pdok als de osm data).

Lastiger vind ik dat er op plekken waar geen pad of bosweg in een bos aanwezig was, in osm er een fietspad ingetekend is.
Misschien met de redenering dat als er een fietsroute loopt er dus wel een fietspad zal zijn.

De reden waarom ik vroeg of je de fietsroutes mag overtrekken is dat ze het hele fietsknooppuntennetwerk in Twente (in ieder geval Enschede e.o) recent hebben veranderd. De knooppunten en de routes ertussen die op OSM stonden zijn dus compleet niet meer terug te vinden in het veld. Overal zie je nieuwe plattegrondskaarten langs de routes verschijnen. Vandaar dat het nodig is om een grote opruimactie te houden door alle verouderde punten en routes te verwijderen en alle nieuwe punten en routes weer toe te voegen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat aangezien de info op pdok splinternieuw is, die wel redelijk klopt met de werkelijkheid. Uiteraard moeten de routes na afloop allemaal nagelopen worden. Op een plek heb ik al een kleine afwijking geconstateerd.
Dus voor alle tukkers: leef je uit op het fietsnetwerk; er is genoeg te doen.