Vreemde parkeerplaatsen

Gisteren tegengekomen naast de parkeerplaats voor mindervaliden:

Op het bordje: “Gereserveerd voor facefookfans” van de betreffende winkel

Deze parkeerplaats maar taggen met:
capacity:disabled=1
capacity:facebookfans=3 (???)

Is het openbaar gebied?

Zo ja, ligt er een verkeersbesluit aan ten grondslag?

Hoe wordt er gecontroleerd.
Als daar op invalide gecontroleerd wordt door officieele instantie, hoe om te gaan met die blauwe plekken.
Blauwe stenen daar heb je toch een parkeerschijf voor nodig. (associatie)

Een andere parkeerplaats: vrouw met kind aan de hand op het wegdek. Parkeerplaats is 1,5 keer zo breed.

Waar is dit? Ik vind het wel een leuke aktie, en denk dat dit een bewuste marketing aktie is door het bedrijf.
NNatuurlijk denk ik dat het geen openbare maar een particuliere parkeerplaats is.

Het parkeerterrein is van de AH en is toegankelijk voor iedereen, dus mag er gehandhaafd worden door elke BOA dacht ik?
Denk inderdaad dat er officieel niet actief op gecontroleerd kan worden, maar de sociale controle door klanten daarentegen… :smiley:

Het is sinds een paar maanden bij de AH in Steembergen.

Sander H, wat staat er bij de toegang tot het terrein ? Art 461 uitgezonderd klanten AH, Leuk maar ik zie het zwart in, hoe controleer je buiten of mijn Face book account lovend is voor die winkel ? Nou ik denk niet das niet herkenbaar ! Ik gebruik de oude auto van mijn tante om te winkelen :wink: Ik pleit daarom voor meer van die onbetaalbare :sunglasses: en handhaafbare parkeerplaatsen :confused: