fietsroutenetwerk / flamingoroute

De flamingoroute is een fietsroute die deels over het fietsnetwerk NRW en deels via het knooppuntensysteem loopt.

Bijvoorbeeld in Winterswijk gaat de flamingoroute (blijkbaar) via de knooppuntroute 07-14. Maar deze route ontbreekt nog in het knooppuntennetwerk zelf (achterhoek).

Kan ik de route 07-14 toevoegen op basis hiervan zonder verdere controle ter plekke?

Als ik het goed begrepen heb, wordt de flamingoroute alleen op de knooppunten bebord, en tussen de knooppunten wordt dus alleen gebruik gemaakt van de knooppuntnummers. Dat zou betekenen dat de routes niet eens van elkaar kunnen afwijken. De route lijkt inderdaad ook vrij aardig overeen te komen met de pdok route: http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/?map=route&zoom=15&lat=51.98425&lon=6.71416&layers=B00000FFTFFFFFFFFFFTT

Dat de vorige URL vergelijken mogelijk maakt komt doordat de flamingoroute gemarkeerd is als network=rcn. Zou network=lcn beter zijn, ondanks dat de flamingoroute 450 km lang is?

Aangezien de route door Nederland en Duitsland gaat zou ik gaan voor icn.

Ik zou liever geen icn gebruiken voor regionale grensoverschrijdende rondjes. Die icn tag is bedoeld voor continentale langeafstandsroutes die door meerdere landen gaan zoals bv de Noordzeeroute.
Ik zou eerder die knooppunten als lokale routes zien gezien de korte afstanden maar die zijn al ingeschaald onder rcn.

Voor de volledigheid; ik ben toch maar even ter plekke wezen controleren. De flamingoroute komt inderdaad overeen met de knooppuntroute, op een klein detail na. Maar dat is volgens mij te wijten aan slechte wegwijzers.

en er zit inderdaad alleen een routebordje van de flamingoroute op de knooppunten met een pijl welke kant je op moet. Daaruit is af te leiden naar welk knooppunt je moet, en moet je dus de knooppunt bordjes verder volgen.

En inderdaad icn (en ncn) zijn heel expliciet gedefinieerd. Zo’n route hoort daar niet bij.