brug boven sluisdeur taggen

Kan iemand mij zeggen hoe een weg boven een sluisdeur getag moet worden.
De brug staat bovenop de sluisdeur. Beide gaan open.
Groeten Lupien.

Als ze los van elkaar open en dicht kunnen dan 2 ways aparte over elkaar heen en met de layer tag aangeven welke onder/boven is.
Als ze aan elkaar vastzitten, dan gewoon 1 way.

Dat is tenminste hoe ik het zou doen.

Wil dat zeggen dat je voor de waterweg sluisdeur tagt en voor de weg er boven bridge tagt?

Hieronder een link naar de sluis die in een waterweg moet worden getekend.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:waterway%3Dlock_gate
en voor de brug zou je (los van de sluisdeuren) een pad/voetpad/weg met toevoeging “bridge=yes” kunnen tekenen. Dat de sluisdeur zich onder de brug bevindt speelt m.i. geen rol. Het zijn twee verschillende olbjecten die wel fysiek met elkaar verbonden zijn. Of een toevoeging voor de layer hier op zijn plaats, weet ik niet.
Succes met het mappen.
Jan

Lupien,

Hoe zie ik dat, brug met weg over de sluis of een voetpad over de deur ? Hoe teken je de brug en de deur schematisch ? Dan is Sanders oplossing goed, de deur zit op 0 dus geen layer en de brug krijgt 1. Ps heb je een link ?

De sluisdeur, lock gate, tag ik als onderbreking van de waterway.
De brug of doorgang bovenop de sluisdeur, die alleen voor voetgangers is, tag ik met bridge.
Zoals wel bekend is, gaan zowel de sluisdeur als de doorgang er boven gelijktijdig open.
Brug dacht ik met layer 1 te taggen. De lock gate zonder layer.
Dus naar het idee van Sander.
Of deze oplossing juist is, is de vraag.

Lupien,

?

Bedoel je Sanders oplossing of je eigen vraag ? Een waterway kruist toch nooit een andere way zonder een layer + of een voorde ? OSM is daar strikt in zonder layer wordt het een fout melding. Pps link ? Over welke sluis praten we ?