BAG update?

Nu inmiddels het grootste gedeelte van Nederland met massieve BAG downloads geüpdatet is (ik hem me voornamelijk op (Zuid) Limburg gericht) rest mij (ons?) de vraag:

Hoe om te gaan met dan reguliere updates uit het BAG register? Is daar al een strategie / plugin voor ontwikkeld?

Martin

Het update proces is nog in ontwikkeling. We zijn momenteel nog in de verkennende fase. Met Gertjan heb ik hier via de mail over gebrainstormd.

Ik heb recent gemeente Oldambt geupdate die ik in 2012 met behulp van de bag4osmosis plugin had geimporteerd. Dit was vooralsnog een handmatig process. Het hielp dat de oude BAG data in OSM andere tags had waardoor deze makkelijk te selecteren waren om een TODO lijst van op te stellen en deze een voor een na te lopen. Omdat de tagging van panden en adressen was verandert heb ik alle objecten met Replace Geometry geupdate om zowel de tagging als geometrie tegelijk aan te passen.

Voor het updaten van BAG data die met behulp van de JOSM plugin is geimporteerd denk ik aan een soort gelijke workflow, maar dan een waarin alle niet gewijzigde panden en adressen uit de BAG laag achterwegen gelaten worden. Ik schreef dit aan Gertjan:

Het is de bedoeling dat de JOSM plugin de benodigde hulpmiddelen gaat bieden om de geimporteerde BAG data te updaten, maar zover zijn we nog niet.