Openfietsmap(EU)zip.cpgz

hallo,
Net terug van fietstocht NL . Bayreuth (Praagroute) wilde ik een stuk route voorbereiden naar Praag.
Heb de kaart Europa W gedownload om in BaseCamp te zetten, maar helaas, na vele downloads, ook via andere websites blijft
deze download na ‘unzip’ over als Openfietsmap(EU)zip.cpgz.

Zip file is 0 kb en de Openfietsmap(EU)zip.cpgz file is 4 KB. Wat is er mis?
De Benelux+Duitsland kaart heb ik zonder enig probleem wel in BaseCamp kunnen zetten, en in mijn Garmin Etrex 30.

Europa W is behoorlijk groot (3,8 GB). Het zou kunnen dat je UNZIP programma daar over struikelt zonder nette foutmelding.
Heb je al een een ander UNZIP programma geprobeerd? Liefst vanaf de command-line, dat scheelt alle grafische overhead.

Gertjan

Bedankt voor je reactie GerJan,
In mijn etrex 30 heb ik een micro sd kaart van 8 gig dus daar zou de kaart ook opkunnen.
Op mijn iMac heb ik ruimte genoeg.
Het probleem is dat ik of een corrupt bestand binnenkrijg, of een incompleet bestand.
Heb ook al contact gehad met iemand van Openfietsmap, maar die kan mij ook niet helpen. (niemand heeft er last van dus …)
Het vreemde is dat ik op verschillende fora precies hetzelfde lees over het omzetten .zip naar een .cpgz bestand.
Wel heb ik van Openstreetmap de map van Tsjechië binnengehaald en die doet het prima in BaseCamp.

Overigens ben ik niet helemaal tevreden met mijn etrex 30, die kan geen routes aan en ik fiets per dag van waypoint naar waypoint.
Zo kom ik er ook, maar het lijkt me dat dat niet de bedoeling is van de makers van de etrex (Garmin)

Versie 2.8 was de laatste software zonder routeerproblemen…maar volgens mij staat de instelling fout. Die moet staan routering/ op verzoek en dan kun je kiezen via de weg(kortste) / tijd onderweg(snelste) of offroad. (rechte lijn). Denk dus dat hij vanaf fabrieksinstelling offroad staat.

Gisteren heb ik de OFM(EU2013_W) gedownload, met behulp van Safari NIET met mijn Firefox.
Weliswaar duurde het 3,5 uur voor alles binnen was, maar vanmorgen heb ik de map uitgepakt met JAVAWA en die heeft de kaart netjes in BaseCamp gezet.
Ik denk dat het probleem aan (de instellingen) de Firefox ligt.

Vriendelijke groet

Merkwaardig, ben nu de nieuwe OFM van Europa (W en E) voor Basecamp en GPS aan het downloaden.

Toen ik het eerst via mijn Firefox probeerde lukte het niet. Ik krijg dan 4 lege mappen met een zip-bestand van …0 kb.
Herinnerde mij dat het de vorige keer ook zo ging en dus ben ik het nu via Safari browser aan het downloaden.

Wat ik mij ook herinner is dat al die bestanden die ik via mijn Firefox binnenhaalde nog een langere periode ‘proberen’ alsnog de bestanden
te downloaden. Ook al heb ik die allang verwijderd. Vreemd.

Niettemin, ik ben blij dat ik straks een update heb van de kaarten.

Ik heb geen verstand van Macs maar zou het aan de anti-virus software liggen die dwars ligt?
Heb nl onlangs een melding gehad (van een Windows gebruiker overigens) waarbij de zip file corrupt werd gemaakt door AVIRA.
Het tijdelijk uitzetten tijdens het downloaden bleek te helpen.

Zojuist OFM Europe W gedownload op een Mac met Firefox: geen enkel probleem.