Openfietsmap Europa delen.

De nieuwe Euro map is prima.
Het samenvoegen is me ook prima gelukt.
Hoe kan ik tbv van de vakantie met Base Camp een gedeelte op mij Etrex 30 Sd kaart van 2GB krijgen.

BVD

Marius

Dat doe je met Mapinstall: http://youtu.be/ftxwadXEQXo
Dat gaat erg langzaam met de GPS aan de computer gekoppeld, en iets sneller als je een card reader gebruikt.

Welke kaart is nu 2 GB ? :wink:
Ik denk de sd-kaart. Een veel kleiner gebied van de OFM gaat dan wel snel, een OFM-gebied van 2 GB op een sd gaat inderdaad langzaam met gps gekoppeld aan PC (Garmin geeft wel aan high-speed usb, volgens specs op internet is het een usb 1.1 aansluitng op je gps; dan inderdaad beter een card-reader te gebruiken)

Hallo
Ik bedoel hoe krijg je een klein vakantie gebied op het Sd 2GB kaartje waar ook CN al op staat.
Ik maak gebruik van Base Camp

Marius

Marius,

Zie hier http://www.nederlandfietsland.nl/fietsen-met-gps/les-2-introductie-basecamp

Zelf gebruik ik mapsource. Na het oversturen van de geselecteerde tiles geef ik het bestand gmapsupp.img op het sd kaartje een logische naam mbv windows verkenner. Bv OFM france

Kijk goed hoe op de sd kaart je CNeurope heet. Als dat ook gmapsupp is geef het dan eerst een andere naam, anders overschrijf je het bestand. (Althans dat gebeurt met mapsource) Wellicht is basecamp iets slimmer en past de naam zelf aan dacht ik.

Heb je niet genoeg ruimte dan zul je een groter kaartje moeten aanschaffen. bv 8 of 16 Gb.

Je kunt natuurlijk ook CN europe met minder landen op je kaartjes zetten en dan je vakantiegebied erbij. SD kaartjes zijn echter niet zo duur meer.

edit: Je kunt je nieuwe kaarten ook naar de gps zelf sturen, maar het risico is dat de gps niet meer opstart bij corrupte kaarten.

eggie

Voor een tientje kan je beter een SD kaartje van 16 gb kopen en de kant en klare img’s erop zetten met de verkenner, ik gebruik nooit Mapinstall en zelden Mapsource (duurt veel te lang).

Ligfietser stelt een SD kaartje voor.

Maar misschien is micro SD ook wel handig.

SD moet ik wel erg hard in mijn Garmin Edge stampen omdat ie wat klemt :smiley:

groen_duiven