Campus TU Delft gewist?

Het lijkt erop dat de campus van de TU Delft onlangs van de kaart is gewist:

http://www.openstreetmap.org/?lat=52.0005&lon=4.3723&zoom=16&layers=M

Kunnen die edits weer ongedaan gemaakt worden?

@datalogg

Er is daar iemand volop bezig met iets. Geen idee of het nog wat wordt? Je zou er een mailtje aan kunnen wagen.
topfloorshell, groundfloorshell??

zie

http://zverik.osm.rambler.ru/whodidit/?zoom=14&lat=51.99618&lon=4.37415&layers=B

Deze gloednieuwe gebruiker lijkt inderdaad iets van plan, maar neemt niet de moeite om zijn commits van een duidelijke comment te voorzien. Zijn resultaat op dit moment is een serie destructieve edits, en een leeg stuk kaart. Een paar dagen geleden was dit een prima gemapt stukje grond waar o.a. door mijzelf veel tijd en moeite in is gestoken. Nu is dat allemaal weg.

Als het niet mogelijk is om die edits terug te draaien, kan ik dan ergens de .osm-files van vorige week downloaden voor dit gebied? Dan kan ik met de hand de oude geometrie en POI’s weer importeren.

Het zijn drie verschillende gebruikers, dus het lijkt een gecoördineerd project. Ik heb ze zojuist het onderstaande bericht gestuurd.

De changeset kan altijd nog wel worden terugehaald met een plugin van Josm. Daar ben ik niet zo in thuis, maar anderen op dit forum wel.
Je kunt ook even het antwoord afwachten.

Goeie actie Cartinus. Helemaal TOP.

Het lijkt me verstandig even een reactie af te wachten. Als dat niets op levert kan de changeset ws wel terug gedraaid worden. Als dat ook niet lukt dan heb ik nog een geofabrik download van 3/1/2013. Maar zoals gezegd… eerst maar even afwachten. Het is wel goed te zien dat de meeste mappers zich verantwoordelijk voelen voor “hun eigen” gebied. Dat is toch de kracht van OSM. :sunglasses:

Antwoord van haichengliu

Eén of twee changesets reverten lukt me wel met JOSM. Zoveel changesets als er hier door elkaar lopen, daar begin ik niet aan met JOSM. Het repareren van de Lek een tijdje terug waren 4 changesets en daar verslikte de reverter plugin zich al in. Heb toen alles met de hand kunnen fixen.

Bovendien kan de reverter plugin geen onderscheid maken tussen verwijderingen en toevoegingen, die draait alles terug.

Dan heb ik hier de situatie van 3/1/2013. Dit is een zip file dat na uitpakken een .osm file is. Deze is met JOSM te openen. Geen idee hoe (en of) dat met andere editers werkt . Ik hoop dat datalogg de boel kan herstellen. Als het gebied niet groot genoeg is dan verneem ik het graag. Succes.

Bedankt voor je hulp, Cartinus. Ik vermoedde al dat een onervaren, nieuwe gebruiker per ongeluk de data had gewist, dat blijkt dus inderdaad zo te zijn. Vervelend, maar kan gebeuren. In elk geval is duidelijk geworden dat het geen onderdeel is van een groter plan, en dat ik de oude data kan herstellen.

PeeWee32, ontzettend bedankt voor de zipfile, ik kan hem openen in JOSM en objecten kopieren tussen die laag en de “actieve” laag, dus het herstel moet wel gaan lukken. Ik post een update als alles erin zit. He fijn, toch een happy end :slight_smile:

Het blijkt toch een gecoordineerd project te zijn! Heb net de recente data gedownload in JOSM en zie nu wat ze van plan waren/zijn: indoor mapping! http://i.imgur.com/xr0Rz.png

Edit: heb een mailtje gestuurd aan Haichengliu met de opmerking dat ik het heel gaaf vind wat ze aan het doen zijn, en of ze er bezwaar tegen hebben dat ik de verwijderde objecten opnieuw importeer.

Gelukkig maar. Het ziet in in JOSM inderdaad best goed uit. Ik vraag me wel af waarom er hier geen building=yes (oid) op getagd zit. Ik denk dat het dan wel gerenderd wordt in Mapnik. Ik ben lokaal niet bekend maar als het gebouw er nog staat is het wel goed aan te geven dat het een gebouw is. Een tag buildingpart=room wordt om begrijpelijke reden niet gerenderd.

Ik zie daar ook heel veel losse nodes zonder enige tag dus ik vermoed dat er lijntjes verwijderd zijn zonder de nodes te verwijderen. Kortom: er is nog wel werk aan de winkel.

Complimenten voor het goede werk! Het ziet er al weer een stuk beter uit op Mapnik

Dank je, de meeste data kon ik terug-copypasten uit de zip van PeeWee32. De edit history zijn we kwijt, maar de informatie staat tenminste weer op de kaart. Ik zal wel een aantal zaken gemist hebben, zoals route-informatie, maar dat lost de community tzt wel op.