Regionale Fietrouteknooppunten in Goes

Beste Mappers,

In de omgeving van Goes (Zld, Nl) heb heb ik de routes 46-53-83-84=56 gereden en de tacks opgenomen.
De route aanwijzingen komen niet overeen met de OpenFietsMapBNL kaart.
Als beginner is het me te moeilijk om in Josm deze routes aan te passen.

Een verzoek aan meer ervaren mappers om deze routes aan te passen.

De tracks staan reeds onder Potlatch2 en in dropbox.
Ik zal proberen een link naar dropbox te plaatsen.

Bij voorbaat dank, Jan Remijn.

Ik ben ermee aan de slag.

De aanpassingen zijn toegepast.

Groeten,

Jo

@Polyglot,
Bedankt dat is vlug, was de info goed of kan het beter?
mvrgr Jan.

De bijgevoegde tekst was duidelijk genoeg, geen probleem. Als ik zelf netwerkroutes ga volgen, maak ik ook vrij veel foto’s. Maar in arm Belgenland moeten we ons dan ook behelpen wat betreft huisnummers, bushaltes, straatnamen en dergelijke. Openbaarheid van bestuur betekent hier (sinds minder dan een maand, voorheen kon er helemaal niks): je mag de data opvragen, consulteren, maar wij behouden het auteursrecht en je mag ze niet verder doorgeven. Tja. Waardeloos dus.

Nu goed, wat die routes betreft, mbv JOSM is het niet zo moeilijk om de overbodige stukken eruit te knippen en de ander stukken weg toe te voegen. Hier en daar moest er nog wat gesplitst worden, maar dat komt in Nederland niet zo vaak voor. Als je wilt, kan ik/kunnen we je wel eens uitleggen hoe dat moet. De 3 routes waren vrij rechtdoorzee, geen tentakels, geen splitsingen.

Of wij doen het voor jou. Dat is ook geen probleem.

Groeten,

Jo

Bij het rijden van route’s voor controle heb ik ook veel foto’s gemaakt.
Indien gekoppelt aan de track dan is de route in detail soms niet te lezen door de vele vlaggetjes.
mvrgr Jan

Ik ben er gistermiddag 3-12 geweest.
De tunnel getekend en gedeeltelijk van tags voorzien, graag aanvullen.
De tunnel is voor fietsen, bromfietsen en ruiters.

De rotonde met aansluitende fietspaden zijn getekend.
Op de rotonde is het ook voor bromfietsen met doorsteekjes voor brommers.
Graag nazien en zonodig aanvullen ook de route.
Ik heb de rotonde wat ruimer gemaakt aan de hand van de track.
De tracks staan onder traces.
mvrgr Jan Remijn

Ik heb de loop van de R1 (North Sea Cycle route) aangepast op die van de LF1 (zijn tot Den Haag dezelfde routes), zie http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/?map=route&zoom=13&lat=51.46989&lon=3.57516&layers=B0000FTFFTFFFFFF. Mocht dat niet goed zijn gegaan dan hoor ik het wel.

@ligfietser,
Dit heeft toch niets met de vraag van Eggie te maken?
mvrgr Jan

Jan, de reden dat ik het hier even meld is dat de route door ‘jullie’ territorium loopt :wink:

Territorium is niet afgeschermd hoor!
mvrgr, Jan

Ha Jan,

'k Heb de fietsroute verlegd en nog een verbinding gemaakt in de bocht van de Provinciale weg met de Westmolenweg bij Wissenkerke; neem aan dat je daar kunt afslaan. Zoniet, dan kun je 'm weer verwijderen. Wellicht gaat de nieuwe route wel door het tunneltje lopen.

…en Ligfietser
Die Noordzeeroute kwam ik laatst bij toeval tegen. Zit me alleen af te vragen waar dat was. :confused: Die was niet meer zichtbaar wegens de redactiebotdenk ik en heb ik toen dus zichtbaar gemaakt.

Groet,
Eggie

aanvulling: De provinciale weg heb ik ook op bicycle=no gezet ivm het nieuwe fietspad.
Denk dat Noord Beveland nu aardig klopt.
eggie

Mbv de Relation Analyzer is die nu weer aaneengesloten zonder gaten: http://ra.osmsurround.org/analyzeMap?relationId=2761
Er zitten nog wel kleine verschillen met de officiële GPS track van nederlandfietsland.nl maar dat zal in het veld gecheckt moeten worden.

Eggie en ligfietser,
Ik mis op de update van 8-12 de verlegde fietroute bij de rotonde Wissenkerke.
Tevens heb ik bij de ingang van het dorp het fietspad nog een stukje velegd zodat de fietsroute ook nog aangepast moet worden.

Met vriendelijke groet, Jan

Ik denk dat Eggies edits (vri 07 dec 2012 22:16:56) net te laat waren om nog te worden opgenomen in de update van 8/12.
Ik maak die nl op basis van de Geofabrik extract, en die zijn dan een x aantal uren oud. Daar kan wel eens een halve dag vertraging in zitten als het niet meer is.

Jan,
Bij Wissenkerke heb ik nog even de route aangepast… en een piepklein stukje boven fietspadaansluiting stond daar op bicycle =no Dat is nu ook routeerbaar voor de fiets.
http://www.openstreetmap.org/?lat=51.58133&lon=3.750297&zoom=18&layers=M

MVG,
Eggie

Eggie, bedankt, de samenwerking gaat goed zo.
Op naar de volgende update.
Nu ga ik in Goes nog wat paden aanvullen voor de fiets.

mvg, Jan

Jan,

'k Zag dat de tag op de Ovezandseweg op Zuid Beveland ook verdwenen was. http://www.openstreetmap.org/?lat=51.42257&lon=3.83298&zoom=15&layers=M

Neem toch aan dat die weg er nog is. De tag dus maar toegevoegd.

Eggie,

Ik weet niet welke tag je bedoeld, maar de weg zal er zeker zijn.
Ik ben er echter niet geweest.
groet, Jan

Er was wel lijntje getekend, maar die had verder geen tags. Soms verdwijnt er wel eens een weg in het kader van de landschapsontwikkeling, maar ik nam aan dat dat hier niet het geval is. Als inwoner van “Hoes” dacht ik zal jij dat wel weten. :slight_smile:
Afgelopen zomer heb ik daar veel rondgefietst, maar daar dus net niet. Op de OFM WestEuropa van april 2012 ontbrak de weg al.

Inmiddels is de weg al “gerenderd” denk ik.