Mountainbike routes toegevoegd

Meest eenvoudig is het om drie aparte relaties te maken. Dat een stukje weg drie keer voorkomt in verschillende relaties is niet erg. Een “superrelatie” is m.i. niet nodig.

Edit: voor alle zekerheid: het is forward en backward (maar die verschijnen automatisch in JOSM in de relatie-editor bij “Role” als je de eerste letters intikt).

Zal een beetje beter typen de volgende keer… :frowning:

Tja, maar als de weg nu in beide richtingen wordt gebruikt in 1 relatie ?
OSM Relation analyzer geeft geen foutmelding ??

Helemaal niet erg :wink: ; meer voor mensen die later een keer dit allemaal gaan lezen (dat ze niet verkeerd gaan taggen).

Ik zou zeggen, als een weg/pad/enz. in beide richtingen te gebruiken is, moet er gewoonweg géén forward of backward want er is geen beperking in rijrichting.

Andere meningen?

Hmm, Ik weet da je niet moet taggen voor de render, maar het was wel mooi als de route als 1 GPX te downloaden was.

Ga maar eens meer delen taggen, komt met de ervaring misschien ook wel de wijsheid :laughing:

Ah! Had me niet gerealiseerd dat (bijvoorbeeld) Lonvia MTB laat toe dat je een gpx uit een “super-relatie” kon genereren (is dat altijd zo geweest?).

Als je het als één route beschouwt, dan waarom niet alle drie de routes in één “super-relatie” stoppen?
Ik zou het gaan uitproberen met de drie MTB-routes die er al zijn en kijken hoe het uitpakt. (Het is altijd weer ongedaan te maken, als dat niet bevalt.)

Kijk Frankl2009,nu begrijpen we elkaar :smiley:
Ik ga het proberen met de ontbrekende gedeelten van Haaksbergen, als ik die verknoei heb ik niet zoveel werk :roll_eyes:

De vier lussen van de Route Haaksbergen toegevoegd .
Nog niet helemaal naar mijn zin, maar we komen er wel…

De volgende routes toegevoegd aan MTB Network Regio Twente:
MTB routes Enschede
MTB Routes Haaksbergen

Via Waymarkedtrails.org zijn de GPX files te downloaden

Net de laatste OFM gedownload,ik weet niet of het de bedoeling was,maar de bovenstaande MTB Routes verschijnen in het groen in OFM :slight_smile:

Wat is daar mis mee? Niet zichtbaar?

Hier nog een klusje voor Frank:
http://www.openstreetmap.org/browse/way/121528043

highway=fietspad :confused:

done. :slight_smile:

Volgens mij ben je nog meer vergeten:
http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/?map=route&zoom=17&lat=51.97282&lon=5.78286&layers=B00000FFFFFTFFFFFF
en hier loopt de route dwars door het bos, niet over een pad:
http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/?map=route&zoom=18&lat=51.97&lon=5.79449&layers=B00000FFFFFTFFFFFF
http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/?map=route&zoom=18&lat=51.98568&lon=5.81111&layers=B00000FFFFFTFFFFFF
Er ontbreken nogal wat meer ‘highways’ onder die mtb route…

Niets mis mee hoor! :slight_smile:

Ik denk dat AnkEric dit onderhoudt. Ik heb alleen een klein, ontbrekend stukje toegevoegd. (Als je de MTB-route bedoelde). :slight_smile:

AnkEric rijden vlgs mij toch alleen tandem? :wink:
Hier nog meer van jouw highway=fietspad: http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/?map=bugs&zoom=17&lat=51.97286&lon=5.78433&layers=B00000TTTTTTFFF

Tjaaa. :confused:
Ik denk dat dit ook nog een onverplicht fietspad is (dus mofa=no), maar zeker weet ik het niet meer.
Tijd om erop uit te trekken. :slight_smile:

Wat ik me herinner van dat fietspad vanaf de Boersberg, is volgens mij inderdaad onverplicht fietspad.

Op verzoek van ligfietser (nav vraag over een stukje fietspad waar deze mtb-route overheen gaat) ook paar punten bekeken/aangepast aan de hand van lokale kennis.

Bij de italiaanseweg loopt de MTB-route inderdaad niet over de italiaanseweg (althans bij dat stuk vanaf de Fonteinallee. Hoe het bospad precies loopt, durf ik niet zo te zeggen. Ben er vrijdag wel met de racefiets omhoog gegaan, maar dat was via de verharde weg :slight_smile:

Op paar paden (gedeelte Italiaanseweg tussen de Kerklaan en kruising Utrechtseweg/Wolfhezerweg heb ik gisteren op de MTB-route highway=path ingetekend.

Misschien binnenkort maar een keer met de MTB paar stukken fietsen, zodat ik de info kan controleren/corrigeren. Hoewel inder de bomen de gps er ook nog wel eens iets naast zit, kan het nog wel af en toe moeilijk zijn om pad juist in te tekenen.

groen_duiven

Ik ben teruggegaan naar de gegevens van mijn GPS-logger (Columbus) en liep de route na. Ik kom dit tag tegen: bicycle=official, (b.v. bij het ingetekend stukje van groen_duiven maar ook hier een stukje die ik zelf had ingezet).

Ik weet echter niet wanneer we bicycle=official gebruiken (en weet ook niet meer dat ik het zelf ooit gebruikte). Uit de wiki is me onduidelijk wanneer het toe te passen (het lijkt een “access” tag, en zou dan i.p.v. “designated” moeten worden toegepast; dan is het m.i. dubbelop).

Het valt me ook op dat overal waar men de Eurovelo routes heeft ingevoerd er weer bicycle=yes is toegevoegd aan alle wegen en fietspaden waar de routes overheen gaan.

Volgens mij zijn die door een Duitser ingevoerd. Zoals gebruikelijk hebben die moeite met begrijpen dat niet de hele wereld Duitsland is.