Regionale Fietrouteknooppunten in Goes

Ik wil ook wel meekijken, als het op een moment gebeurt dat ik aan m’n computer zit. Al zou het dan kunnen dat ik met allerlei suggesties ga aankomen, om de workflow, waar mogelijk, nog wat te verbeteren. :slight_smile:

Ik had ook nog nooit van join.me gehoord. Klinkt veelbelovend.

Jo

Stuur maar een berichtje wanneer je gaat uitzenden, dan kunnen we allemaal meekijken :wink:

Vanavond, 20:30, heb ik een afspraak met Jan. Wie mee wil kijken mag aanhaken (al zal het niet heel spectaculair zijn wat ik ga doen). Voor join.me is inderdaad geen account nodig; alleen een soort toegangscode voor de sessie. Zelf heb ik een proefabonnement op de pro versie genomen. Dit betekent o.a. dat ik een eigen toegangscode/naam kan gebruiken.

Instructies om verbinding te maken (rond half negen dus):

  1. ga naar http://join.me/

  2. vul onder ‘join’ mijn persoonlijke toegangscode in: JeroenMuris (zonder spatie) en klik op de groene pijl

  3. de join.me sessie start in je browser

  4. als de sessie nog niet open is moet je je naam invullen (zodat ik weet wie je bent) en je aanmelding met de knop [knock to join]

  5. mijn bureaublad verschijnt in jouw browser venster

  6. bovenin het venster staan een aantal knoppen; hiermee kan je de sessie controleren, o.a.

    • met het telefoontje kan je met elkaar praten, via telefoon (kost geld) of internet (gratis, maar daarvoor wordt wel een klein programmaatje geinstalleerd)
    • het tekstbalonnetje is om met elkaar te chatten

Rond knooppunt 44 heb ik de fietsroutes in Goes verlegd naar de langsliggende fietspaden. De hoofdrijbaan staat immers op bicycle=no
Dit met dank aan de nieuwe tool die welliswaar nog geen naam heeft maar nu z’n nut al bewijst. Zo haal je snel de "foutjes"eruit.

eggie

@eggie schreef; Rond knooppunt 44 heb ik de fietsroutes in Goes verlegd naar de langsliggende fietspaden. De hoofdrijbaan staat immers op bicycle=no
Dit met dank aan de nieuwe tool die welliswaar nog geen naam heeft maar nu z’n nut al bewijst. Zo haal je snel de "foutjes"eruit.
eggie

Ik had de routes samen met Jeroen aangepast en later heb ik er fietspaden in gezet.
Ik had dit doorgegeven aan Jeroen die was van plan er naar te kijken.
Ik zal de routes verder ook nog na kijken, er zijn nog meer afwijkingen in de buurt.

mvrgr jan.

Dan laat ik het verder rusten…

En misschien is het voor het vervolg handig als je je routewensen (ook) hier op het forum meldt; dan ben je niet alleen van mij afhankelijk. Nu blijkt al dat anderen eerder in de gelegenheid kunnen zijn.

Prima Jeroen
jan

Ha Jan,

Dat Goes ligt er in een paar maanden al veel beter bij! Goed werk! Een paar weken geleden nog een rondje om het Veerse meer gemaakt. Kom ik er later achter dat tussen Wissenkerke en Geersdijk een rotonde en een gloednieuwe fietsverbinding (tunneltje) is gekomen. Stom…Net weer niet geweest.:rolleyes:
Zelf ben ik vel actief geweest in de Zak van Zuid Beveland.

't is geen weer om nu weer een rondje te maken. Wellicht kom jij er nog langs. Zie openstreetbugs http://openstreetbugs.schokokeks.org/?zoom=15&lat=51.5777&lon=3.77538&layers=B0T

Groet,
eggie

@eggie;
daar hadden we het in oktober 9 en 11 toch al over? (Nieuwe fietspaden)
Het is wat ver om er even naar toe te gaan, dus weet ik nog niet of ik er kom.
Maar dan hoor je het wel.
Groetjes,
Jan

Beste Mappers,

In de omgeving van Goes (Zld, Nl) heb heb ik de routes 46-53-83-84=56 gereden en de tacks opgenomen.
De route aanwijzingen komen niet overeen met de OpenFietsMapBNL kaart.
Als beginner is het me te moeilijk om in Josm deze routes aan te passen.

Een verzoek aan meer ervaren mappers om deze routes aan te passen.

De tracks staan reeds onder Potlatch2 en in dropbox.
Ik zal proberen een link naar dropbox te plaatsen.

Bij voorbaat dank, Jan Remijn.

Ik ben ermee aan de slag.

De aanpassingen zijn toegepast.

Groeten,

Jo

@Polyglot,
Bedankt dat is vlug, was de info goed of kan het beter?
mvrgr Jan.

De bijgevoegde tekst was duidelijk genoeg, geen probleem. Als ik zelf netwerkroutes ga volgen, maak ik ook vrij veel foto’s. Maar in arm Belgenland moeten we ons dan ook behelpen wat betreft huisnummers, bushaltes, straatnamen en dergelijke. Openbaarheid van bestuur betekent hier (sinds minder dan een maand, voorheen kon er helemaal niks): je mag de data opvragen, consulteren, maar wij behouden het auteursrecht en je mag ze niet verder doorgeven. Tja. Waardeloos dus.

Nu goed, wat die routes betreft, mbv JOSM is het niet zo moeilijk om de overbodige stukken eruit te knippen en de ander stukken weg toe te voegen. Hier en daar moest er nog wat gesplitst worden, maar dat komt in Nederland niet zo vaak voor. Als je wilt, kan ik/kunnen we je wel eens uitleggen hoe dat moet. De 3 routes waren vrij rechtdoorzee, geen tentakels, geen splitsingen.

Of wij doen het voor jou. Dat is ook geen probleem.

Groeten,

Jo

Bij het rijden van route’s voor controle heb ik ook veel foto’s gemaakt.
Indien gekoppelt aan de track dan is de route in detail soms niet te lezen door de vele vlaggetjes.
mvrgr Jan

Ik ben er gistermiddag 3-12 geweest.
De tunnel getekend en gedeeltelijk van tags voorzien, graag aanvullen.
De tunnel is voor fietsen, bromfietsen en ruiters.

De rotonde met aansluitende fietspaden zijn getekend.
Op de rotonde is het ook voor bromfietsen met doorsteekjes voor brommers.
Graag nazien en zonodig aanvullen ook de route.
Ik heb de rotonde wat ruimer gemaakt aan de hand van de track.
De tracks staan onder traces.
mvrgr Jan Remijn

Ik heb de loop van de R1 (North Sea Cycle route) aangepast op die van de LF1 (zijn tot Den Haag dezelfde routes), zie http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/?map=route&zoom=13&lat=51.46989&lon=3.57516&layers=B0000FTFFTFFFFFF. Mocht dat niet goed zijn gegaan dan hoor ik het wel.

@ligfietser,
Dit heeft toch niets met de vraag van Eggie te maken?
mvrgr Jan

Jan, de reden dat ik het hier even meld is dat de route door ‘jullie’ territorium loopt :wink:

Territorium is niet afgeschermd hoor!
mvrgr, Jan

Ha Jan,

'k Heb de fietsroute verlegd en nog een verbinding gemaakt in de bocht van de Provinciale weg met de Westmolenweg bij Wissenkerke; neem aan dat je daar kunt afslaan. Zoniet, dan kun je 'm weer verwijderen. Wellicht gaat de nieuwe route wel door het tunneltje lopen.

…en Ligfietser
Die Noordzeeroute kwam ik laatst bij toeval tegen. Zit me alleen af te vragen waar dat was. :confused: Die was niet meer zichtbaar wegens de redactiebotdenk ik en heb ik toen dus zichtbaar gemaakt.

Groet,
Eggie