Tiles downloaden met OSMtracker 0.8 lukt niet goed.

Zojuist heb ik de nieuwste OSMtracker versie geinstalleerd. Vele leuke verbeteringen zitten er in, maar ik krijg het downloaden van tiles niet goed voorelkaar.

Wat ik ook instel op de Map tab in de settings menu, ik krijg steeds alleen maar 1 map type te voorschijn en dan krijg ik bij zoom 16 en 17 vooralsnog helemaal niets binnen.

Als ik snap hoe dit alles werkt, wil ik uiteindelijk ernaartoe om de Fine Line tiles van CloudMade in OSMtracker te krijgen en misschien zelfs mijn eigen ontworpen lay-out. Dat zou het geheel dan perfect maken! :wink:

Ik heb een mail gestuurd naar CloudMade met de vraag of ik Fine Line in OSMtracker zou kunnen krijgen en ze gaven me deze url door:

http://tile.cloudmade.com/3c53f0df99cc5975aa418da9dba66c5d/1/256/

, maar uiteraard kreeg ik deze niet aan het werk i.v.m. de voornoemde problemen. Wie weet hier wat meer van?

Het is uiteindelijk gelukt. OSMtracker was niet echt duidelijk in het instellingenscherm hierover. Je kan zelf tile servers toevoegen, maar echt intuitief gaat dat niet. Uiteindelijk bleek dat, van het lijstje van imported providers, alleen de bovenste gebruikt werd voor het downloaden.

Wanneer je de settings van een imported provider wilt wijzigen, moet je allereerst (op mijn HTC tenminste) even de stylus op de naam drukken en een seconde of zo vasthouden, dan krijg je de opties ‘delete’ en ‘get data’. Bij die laatste komen dan pas de bijbehorende gegevens weer tevoorschijn. Die kan je vervolgens aanpassen, daarna moet je de imported provider deleten en weer toevoegen.

Ziet er goed uit, ik zou hierdoor bijna een smartphone willen.

het toevoegen van tile providers is niet echt intuitive… dat is al gemeld aan het ontwikkel team, zou in de volgende versie beter moeten werken. (hoop ik)