Definitie voor vestingen en dergelijke gebouwd tussen 900 - 1990 AD

Ik heb het volgende probleem binnen OSM. Ik probeer eerst de Nieuwe Hollandse Waterlinie in kaart (OSM) te brengen, maar ik kan de goede / juiste tags niet vinden.
Stuit het gebruik van de onderstaande waarden, in engels weliswaar, op overwegende bezwaren of moeten ze dan eerst worden gefiatteerd ?
Ik heb sommige namen voorzien van voorbeelden.

Military Hillfort or ringfort, simple round stronghold with (earth)walls 600 – 900 AD
Military Fortress, build of wood or stone (The Tower of London Gb, 1100 AD or
Fort William Henry Ny 1750 AD)
Military Stronghold, simple arrow like earth walls with ditch or trench 1300 AD
Historic Castle stonebuilding to impress, (Pfalzgrafenstein De) 1320 AD
Military Motte- or baileytower a tower made of wood or stone, a shelter standing on a hilltop,
1400 AD
Military Redoute, closed (round) stronghold or fortress with earth walls 1400 AD
Vesting Reinforced city, Vauban like (Bourtange Nl) 1590 - 1740 AD
Historic Palace, stone building with extravagance, (Le Louvre Fr) 1600 AD
Military Factory / Outpost made out of what was available (Fort Nassau Al) 1620 AD
Military Trench, made man ditch with earth walls for protection
Military Anti_tank_ditch, ditch with steep and high sides, sometimes filled with water
Military Fort, old Vauban like fortress (Old Fort Henry Ca) 1830 AD
Military Emplacement site to setup one or more artillery guns
Military Inundation_canal canal specific for inundations
Military Inundation_lock lock or sluice to let large amounts of water in, no ships
Military Inundation_dike dike special made to keep the water in
Military Fortification, collection of bunkers and shelters (Fort Eben Emael) 1935 AD
Historic Abandoned military structure left without care or destruction
Military Embankment, possible route through inundated areas or cover against unfriendly fire

De bovenstaande lijst / opzet heb ik gemaakt omdat de huidige termen bedoeld zijn voor stenen behuizingen als Muiderslot en Loevestijn, maar eeen simpel lunet ? terwijl ik met de verwijzing naar de duitse discussielijn ook geen uitslag vindt. Onze nederlandse situatie met slechts zand als hoofdbestanddeel is redelijk uniek.
Groet Hendrik

Ik zou miltary tag alleen gebruiken voor de elementen die nu nog door Defensie worden gebruikt.
Dus alle historische verdedigingswerken maar taggen onder historic.

+1