Hulp bij het maken van een gebiedstypering

Sinds kort ben ik bezig met het aanpassen van OSM. Veelverder dan het creeren van paden en sloten / beekjes ben ik niet gekomen.
Nou kwamik op de strabrechtsheide uit waar de vennen niet optimaal waren ingetekend. Ik heb deze dan ook angepast zoals ze moeten zijn.
Ik heb alleen een probleem, ik heb eilandjes in het beuven ingetekend maar ik kan deze eileandjes geen functie geven, dus blijven ze wit:

http://www.openstreetmap.org/?lat=51.39802&lon=5.64772&zoom=16&layers=M

Ik denk dat het iets te maken heeft met de multiepolygon maar ik kom er niet aanuit. Bij het koppelen van gebieden krijg ik bij de validatie telkens een foutmelding dat er geen 0 relaties zijn
Ik heb de wiki over polygons gelezen maar ik kom er niet helmaal aan uit.

Wie kan mij (bijvoorkeur in het nederlands) uitleggen hoe ik weer “denneboompjes” krijg op de eilandjes in het Beuven. Ik maak gebruik van de Nedrlandstalige versie van JOSM.

Alvast bedankt.

Ik vermoed dat de “denneboompjes” degenen zijn die voor de tag landuse=forest gerendered worden.

Je kan de tags afkijken van een gebied die op de gewenste manier gerendered word.

Dit wist wel heb ik ook gedaan, de genoemde eilandjes blijven wit. Dus die ik iets anders “fout”.

Ik denk dan dat de natural=land conflicteerd met landuse=forest, natural=land is volgens de Wiki ook deprecated en word het gebruik van natural=coastline aangeraden voor het mappen van eilanden.

Zie als voorbeeld: http://www.openstreetmap.org/?lat=51.60853&lon=5.18367&zoom=16&layers=M Een multipolygon met role=outer en de eilandjes als multipolygon met role=inner. een relatie bindt ze samen. De tags voor natural=… op de relatie aanbrengen en niet op de ‘way’. Succes!

BikePC, Bedankt.
Met jouw tip is het gelukt eerst een eiland in Potlatch geprobeerd en later de andere 3 in JOSM.

Nu hebben ze weer allemaal een mooi dennebos:)

Hoi Urbannature,

Ik zag dat jij met je wijzigingen her en der woonplaatsgrenzen had beschadigd. Deze woonplaatsgrenzen zijn meestal een verzameling van lijnen in een relatie. Deze lijnen hebben meestal de tags boundary=administrative en admin_level=10 (of een ander cijfer afhankelijk van wat voor grens het precies is).

Lierop heb ik zojuist weer hersteld en de overige kleinere beschadigingen los ik ook nog wel even op, maar ik zou het op prijs stellen, als je hier in de toekomst iets voorzichtiger mee wilt zijn.

Dank!

Sorry, ik weet het.

Ik was nog bezig om een aantal zaken te hestellen, ik had afgelopen zater meer onhandigheidjes gedaan.
Ik zal wat voorzichtiger zijn.

Bedankt voor het herstellen.