Huisnummer i.p.v. naam bij winkels

Als ik het centrum van Horst bekijk op de kaart zie ik een groot aantal huisnummers staan i.p.v icons bij de winkels:
http://www.openstreetmap.org/?lat=51.452881&lon=6.054&zoom=18&layers=M

Als er een icon getoond wordt, wordt de naam er bij gezet.
Bij een huisnummer niet.

Is er een speciale reden om het op deze manier te doen?

Mijn ervaring (o.a. hier in Rotterdam) is dat a) de renderer niet voor elk type POI een pictogram kent en b) er niet altijd ruimte is voor alle POI’s. Is dat hier ook een mogelijke verklaring?

De verklaring dat de POI geen pictogram kent is waarschijnlijk de verklaring voor het feit dat er geen pictogram bekend is (in josm trouwens wel).

In de situatie in Horst wordt bv. de ijssalon Passi zonder icon aangegeven.
Als ik de ijssalon als een punt in het gebouw zet, komt het huisnummer op de kaart (5a).
Als ik dezelfde informatie op het gebouw zet, komt de naam op de kaart te staan.

Als een test heb ik het even de tags op zowel het gebouw als op een losse node gezet.

Ik neem aan dat het dan het beste is een POI te gebruiken en niet het gebouw kunstmatig op moet delen.

Blijkbaar wordt er in het geval dat er een pictogram bestaat voor een PI een pictogram getoond + de naam.
En is er geen pictogram bekend, dan bij een POI alleen het huisnummer.
En bij een gebouw de naam.

Namen worden getoond voor polygonen. Als je er geen naam op had gezet, maar wel het huisnummer, had die getoond geweest.

Namen worden niet getoond voor (onbekende) punten. Daarom zie je daar wel het huisnummer, ook als het punt wel een naam heeft.

Symbolen worden getoond voor punten die bekend zijn in de renderer. Dit wijkt af van wat editors kennen.