hikekaart komt dubbel op mijn GPS (en wat andere OSM zaken)

Ik kan het hier of op gps.nl posten, maar aangezien hier Ligfietser met de OFM_hike-kaart bezig geweest is, maar hier:

Ook al ben ik meer fietser dan wandelaar, ik vond het toch interessant om op mijn Oregon 450 de OFM_hike erbij te zetten.
Hoe ik dat ook doe, hernoemd naar OFM_hike of vanuit mapinstall naast een eventuele vernieuwde OFM, ik krijg die OFM_hike in het menu van de Oregon altijd 2x te zien. Foutje in de kaart of in de Oregon?

Dan nog iets, ik begreep van de site van ligfietser (Openfietsmap) dat Basecamp 3.3 minder handig is dan versie 3.2, omdat Garmin vindt dat snelwegen niet voor fietsers zijn.

En wat ik gewoon leuk vind, is dat steeds meer sites openstreetmap gaan gebruiken omdat Google geld gaat rekenen. Aan de ene kant een voordeel zodat OSM sneller bekend wordt, maar ja als er meer mensen (zonder verstand van zaken) gaan editen, lijkt me ook niet zo goed voor OSM

En zo hoort het niet, maar ik zag dat het knooppuntennetwerk van de Krimpenerwaard geactualiseerd (op de site van de fietsersbond) is naar de standaard van de overige fietsknooppuntennetwerken. Dus met andere nummers die nu in OFM staan. Eigenlijk moet ik daar gaan rondfietsen maar daar heb ik de tijd denk ik niet voor.

Foutje in de kaart, bedankt. Op een of andere manier is er een tile niet transparant geworden (DE-Aachen) waardoor je Garmin denkt dat er twee verschillende kaarten in je GPS zitten. Maar een is dus de Aken tegel en de rest van de Benelux die andere. Zal eens kijken waar de fout is ontstaan.

Wb Basecamp 3.3 daar is in het fietsprofiel nu zoveel veranderd dat die niet goed aansluit op mijn kaart (tolwegen niet beschikbaar, carpoolstroken vermijden standaard aan). Als je die functies wilt gebruiken of juist niet moet je het autoprofiel gebruiken en dat kan verwarrend zijn.
Zie verder http://sites.google.com/site/openfietsmap/tips-tricks/basecamp-nl