Transport Map

Wat zijn jullie ervaringen zover met de nieuwe transport map die achter de bekende rechtsboven plus staat. Misschien een aanleiding om bushaltes eens wat beter te gaan mappen. Ik vind het tot nu toe vooral handig voor de buslijnen maar eigenlijk vooral voor de spoorlijnen die hier veel duidelijker naar voren komen zeker op lagere zoomlevels. Het enige nadeel tot nu toe aan de kaart (hoewel nadeel ik vind het ook wel grappig) is dat op lagere zoomlevels consequent de kleinere plaats de voorkeur van de kleinere plaats boven de grotere geld. Op een bepaald zoomlevel is Bladel de enige plaats in brabant en barendrecht de enige in zuid holland. zoom je verder in staat consequent Beek en Donk ipv eindhoven en helmond, vught ipv den bosch, barendrecht ipv rotterdam, bilthoven ipv utrecht, leidschendam ipv den haag, zandvoort ipv amsterdam, katwijk ipv leiden, bemmel ipv nijmegen, blerick ipv venlo, beek ipv maastricht simpelveld ipv aken etc etc.

Maar goed er was nog niets over deze nieuwe kaart op het forum gepost, dus ik dacht dan doe ik dat eens.

Ik denk dat die kleinere plaatsnamen op lagere zoomlevels komt door de fouten die in de AND import zitten (als eens eerder genoemd hier). Bij Bilthoven, http://www.openstreetmap.org/browse/way/6337135 zie je een landuse=residential met place=city (Bilthoven is hooguit een town, geen city). Nog maar eens een reden te meer die AND tags te wijzigen waar je ze tegenkomt.