een pad door een droge rivierbedding mappen

In een vorige “thread” heb ik geleerd, dat je een droge rivierbedding ( in spaans: “barranco”) kunt taggen als:
waterway river
intermittent yes

Hoe geef je nu echter aan, dat je door (een deel van) die bedding ook kunt wandelen ?

Mijn oplossing zou zijn om vlak naast elkaar twee identiek gevormde “wegen” te leggen

  1. Een “weg” met:
    waterway river
    intermittent yes

  2. en een “weg” met:
    highway path

  3. zorgt voor de herkenbaarheid in het veld

  4. zorgt ervoor dat het door een GPS als wandel-mogelijkheid wordt gezien.

Is dit de beste manier of zijn er betere alternatieven ?

Misschien is het een idee om een parallel track te maken van de waterway. Die mogelijkheid heb je in potlatch2 . Zie draadje over landuse 3dshapes gebruiken van gisteren.
Je zou dan gewoon path kunnen gebruiken en het als naam iets van Ruta del rio of cama del rio seco (droge rivierbedding) mee kunnen geven. Het is immers geen officieel pad. Zo heb ik fietspaden in Zeeland langs de dijk Buitendijks traject genoemd, maar als fietpad getagd.
Eggie

Beste Eggie,

Ik begrijp je antwoord niet goed (komt waarschijnlijk omdat ik pas sinds een paar dagen aan het mappen ben)

Is wat jij noemt: “een parallel track maken”, niet hetzelfde als ik zeg: "twee identiek gevormde “wegen” vlak naast elkaar (waarvan één waterway en één path) ?
Mijn manier zou zijn (in het geval dat wij hetzelfde bedoelen) om bijvoorbeeld eerst de waterway (in Josm) te maken en vervolgens met een “kopiëren-” en “plakken-functie” een identiek “path” er vlak naar te leggen die ik dan (zoals je suggereert) nog een extra verklarende “name” meegeef.

Hoe het zou moeten werken met 3D shapes heb ik, ook na het lezen van het draadje wat je noemde nog niet begrepen
Ik heb ook gezocht naar wat 3D-shapes eigenlijk zijn en hoe je ze moet gebruiken maar als ik een search doe op het woord “3dShapes” verdwaal ik in een woud van allerlei teksten waar ik niet uitkom.

Kan jij (of iemand anders) mij verder op weg helpen ?

Die paralleltrack heeft niets met de 3dshapes te maken. Vergeten die 3dshapes! Het was alleen een truuk omgebruik te maken van de landuse. Daar waar de oevers zijn loopt “toevallig” een lijn omdat het een grens is tussen twee verschillende bos/landbouwgebieden.
3dshapes wordt in de verschillende draadje het groene monster genoemd. Het is import uit een bestand dat langzaam over heel Nederland is gerold door een aantal hardwerkende mappers. Nu ziet Nederland er gelikter uit. De huizen zullen binnenkort wel weer overruled worden door het BAG data. Nog precieser en meer actueel.
Ergens zit in potlatch de mogelijkheid (zal zo eens kijken) om een weg naast een weg te krijgen, Dan hoef je 'm niet twee keer te tekenen. Je kunt natuurlijk net zo goed het pad (meer een route) nog een keer door de bedding tekenen.
Die truuk met gebruik van de Landuse is gedeeltelijk misgegaan omdat 3dshapes soms maar één lijn gebruikt om de verschillende gebieden te scheiden. Die zijn dan onderbroken en je ziet meer dat het landbouwgrond is. Dat kan met je rivieren niet gebeuren.
Zie trouwens niet zo snel waar die paralleloptie zit. Waarschijnlijk loopt dat pad toch ook niet precies door het midden van de bedding?

Min of meer wel, ja.
Ik gebruik echter niet Potlatch, maar josm; en daar kan ik met de kopieer- en vervolgens de plak-functie makkelijk een parallelle track maken.

Bedankt voor je hulp.

Josm heeft ook een handige plugin voor parallel wegen.
Check it out.

Dat ga ik doen.
Bedankt