Tsunami's in de Kromme Rijn

Ik weet dat het water overal erg laag staat, maar bij Bunnik en bij Utrecht stond ie vandaag wel erg laag.

Ik merkte het toen ik er langs fietste met een Lambertus kaart van 26/11. Er moet wel een natural=water ergens zijn weggevallen, maar ik kan niet vinden waar en op welk moment. Heeft iemand een idee om dit terug te draaien?

'k heb (bunnik) er natural=water van gemaakt Het was stream en dan krijg je alleen een dun lijntje. Op de OFM was het al fout.
Was er nog zo’n stukje?
eggie

Ja er waren er nog meer getagd met waterway=river, maar dat is alleen voor lijnelementen en niet voor vlakken.
Dan kan je beter natural=water of waterway=riverbank gebruiken: http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/10012736
Ah Eggie heeft het weer veranderd in natural=water :wink:

'k heb aan de westkant van de grote weg de boel al veranderd even op gevaar af dat er meer mappers reageren op de oproep. Eén stuk heb ik maar riverbank gelaten. zal zo wel renderen.
eggie

riverbank is wel goed want dat kan ook op vlakken, river niet

ha @Ligfietser
'k Snapte al niet waarom dat stuk bij de botenverhuur droogstond. :slight_smile: Dat was toch al riverbank.
http://www.openstreetmap.org/?lat=52.081529&lon=5.156135&zoom=18&layers=M

Bij die stukken in Utrecht zelf heb ik dat river al veranderd in natural=water.

Volgens mij had ik daar net riverbank van gemaakt ipv river maar we waren tegelijk aan het editten.

Ha Ligfietser, :smiley:

Ik blijf er verder af. Jouw gebied daar. Wel mooi. Fiets daar wel eens. Volgens mij is het nu goed zo. De ene helft was stream en de andere helft was river getagd. Vandaar. Op de OFM staat het ook nog fout.

OFM rendert gewoon wat er op OSM ingevoerd werd. De omtrek van de polygoon Kromme Rijn heeft iemand foutief aangepast in waterway=river en door dat vlak loopt nog een lijntje met waterway=stream. Op de OFM en de Lambertus kaart wordt dat dan als drie lijntjes weergegeven en niet als blauw vlak. Alleen natural=water en waterway=riverbank worden als polygoon gezien en blauw gevuld, waterway=river en stream worden als lijntje getekend.