Truuk om te zien welke wegen een kenmerk wel of niet hebben?

Ik ben bijvoorbeeld bezig om een heel aantal straten in Amsterdam te voorzien van cycleway=opposite (voor straten met eenrichtingverkeer voor auto’s, maar 2-richting voor fietsers).

Het zou gemakkelijker werken als ik niet bij elk weggedeelte op dat stuk moet klikken om te kijken cycle=opposite daar wel of niet is ingevuld.
Dat je een plattegrond hebt waar bij dat specifieke kenmerk voor elk weggedeelte is aangegeven.

Het zou ook handig zijn met een weg die in zijn geheel voor fietsen verboden is. Nu moet je de hele weg bij langsklikken om te zien of bicycle=no wel of niet is ingevuld.

Weet iemand een truuk?

Welke editor gebruik je? Ik weet dat je met merkaartor de gehele opmaak kunt regelen, bijv een apart kleurtje voor wegen met bicycle=no, cycleway=opposite, oneway=yes etc
Zal waarschijnlijk ook met JOSM plugin kunnen maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik werk met Potlatch2. Tot nu toe althans. Als andere editors hier een functie voor hebben, schakel ik om.

Ha Jan,

Ik kijk gewoon op de OpenFietsMap in Mapsource en daar kun je duidelijk zien cycleway=opposite, want de pijltjes staan dan twee kanten op. Dan zie je direct wat nog te doen staat.
Truuk is dus: mapsource open en de editor open. Dan wissel ik steeds van scherm. Een hele weg in één keer? Tja… dan vraag je wel veel. :slight_smile:
Er is in Potlatch2 ook de mogelijkheid om op R te drukken. Weet uit m’n hoofd even niet of je dan ook opposite meeneemt. Dacht 't wel. “Herhalen”. Zou hier toch voorzichtig mee zijn.

Eggie

In JOSM kun je ook eenvoudig de gezochte wegen vinden:
In het zoekscherm zet je: cycleway:opposite_lane en dan selecteert JOSM alle highways met dat kenmerk, Hugo

Ok, bedankt voor de antwoorden.

Toch maar eens naar JOSM kijken dan, daar lijken toch meer mogelijkheden in te zitten.

Dat is een understatement. :wink:

als, er een online-variant was geweest dan had deze als wms/tms achtergrond/ luchtfotografie ingevoerd kunnen worden.

in te stellen in bewerken - voorkeuren.

er is wel opencyclemap.org

of hike en bike

Online variant van de Openfietsmap bedoel je? Er is al een Openfietskaart maar daar zou nog heel wat aan gesleuteld kunnen worden. Zo zijn fietspaden nauwelijks te zien (rose), ontbreken fietsstroken, cycleway=opposite etc etc

Ja, met de pijltjes rijrichtingen of andere kenmerken.

Zou idd mooi zijn als de openfietskaart.nl dat ook renderde, evt met routering. Ook met het oog op mobiele applicaties.