legenda klopt niet?

Ik ben met josm bezig zelf gereden tracks van vaste mtb routes in Nederland in te tekenen. Volgens de legenda moeten die groen zijn (nework = lcn route = mtb) maar op de kaart zie ik LAF routes in het groen en waarschijnlijk mtb routes in het rood. Zijn hierover officiële afspraken en moet de legenda aangepast worden, of gebruik ik de verkeerde tags in de relatie voor een mtb-route?

ik heb net een andere rode relatie in josm bekeken en daar staat network = lcn route = bicycle. Kan het dus zijn dat er geen verschil in kleur is tussen een lcn mtb route en een lcn fietsroute? Als dit zo is, hoe dan het verschil duidelijk maken? m.a.w. hoe krijgen we een eigen kleur voor vaste mtb routes?

Over de legenda van welke kaart heb je het hier? In JOSM zie ik wel verschil in kleuren tussen een track en een cycleway. Op openfietskaart zie ik ook verschil. De maker van de kaart (renderer) bepaalt welke kleur, dikte etc. hij laat zien. Hij regelt dus de lay-out. Zo zul je verschil zien tussen bv www.openfietskaart.nl, www.openstreetmap.org of welke andere kaart dan ook gebaseerd op OSM data . De mapper heeft geen invloed op de kleur van de wegen. Het is ook niet de bedoeling dat je tags gaat toevoegen/wijzigen alleen om het mooi op een bepaalde kaart weergegeven te krijgen. Hier geldt: “We mappen niet voor de renderer”

Daar heb je wel een punt, beide worden in dezelfde kleur weergegeven zowel op de openfietskaart.nl als opencyclemap.org, er wordt geen onderscheid gemaakt tussen route=bicycle en route=mtb terwijl dat wel in de legenda staat van http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Nederlandse_fietskaart

Lokale fietsroute relation: network=lcn, route=bicycle roze lijn
Lokale MTB fietsroute relation: network=lcn, route=mtb groene lijn

Omdat te veranderen zou je de maker van deze kaarten (Ldp?) erop aan kunnen spreken.

oké dus. Hoe contacteer ik de maker van de kaarten? Is ldp een user, dus contact via het forum?

Dat klopt, http://forum.openstreetmap.org/profile.php?id=1510

Er wordt niet op gereageerd. Hoe krijgen we de legenda in orde, en vooral hoe kunnen we verschillende kleuren krijgen voor locale wegroutes en locale mtb-routes?

Misschien zijn ze op vakantie? Gewoon hardnekkig vol blijven houden en wachten tot er iemand reageert.

Ldp is voor het laatst ongeveer een maand geleden op het forum geweest. Ik probeer via IRC contact te krijgen met Rullzer, ik verwacht dat hij ook bij de website kan.