Zichtbaarheid in OSM, 20/50 meter.

Nu heb ik meer als een week geleden veranderingen/vernieuwing doorgevoerd.

Deze zijn te zien in OSM.

Maar als ik inzoom naar 50 en 20 meter, komt de oude situatie terug.
Bij 100 meter staan ze er wel in.

Wat is er dan aan de hand?

Hoi Allroads,

Volgens mij is er niets aan de hand. Het duurt soms gewoon langer. Vooral de fietsroutes in de fietskaart. Dit duurt langer dan een week. Voor de updates maakt het volgens mij niets uit. Kijk je in de editmode dan klopt het gewoon.

Eggie

ik heb het hier over de originele OSM.org kaart.

Dus de verschillende lagen worden op ander tijden bijgewerkt.

komt een beetje raar over, of het niet goed werkt.

Ik weet niet meer waar maar er staat ergens op de wiki hier over dat osmarender tiles na een bepaalde tijd update als ze gewijzigd zijn, maar mapnik tiles update als ze worden bekeken en niet kloppen met de database. Dus je moet inzoomen naar die 50 m, zorgen dat je caxhe van je browser leeg is (anders haalt hij het daar uit) en dan zie je hem op de door jou geweizigde tile langer denken, en vervolgens de oude weergeven, maar dan is hij wel 5 minuten later geupdate. Dit opnieuw voor elk zoonlevel.

Als ik heb geweizigd wis ik mijn cache en zoom ik van ver af in op de kaart elk zoomlevel even laten inladen. Dan is hij op al die zoomlevels 5 minuten later geweizigd.

EDIT: een iets betere uitleg: http://help.openstreetmap.org/questions/178/how-often-does-the-main-mapnik-map-get-updated kortom je moet hem eerst opvragen om te bekijken om hem opniew te laten renderen wat ik ook al zei.

De osm.org server is de laatste tijd zo druk, dat het allang niet meer goed lukt om vlot te renderen. De queue is het grootste deel van de dag vol, waardoor nieuwe requests gedropt worden.

Dit is enerzijds door normale groei in gebruik en populariteit van OSM, maar anderzijds ook doordat er diverse Apps zijn uitgekomen voor mobieltjes, die een ‘download map’ of ‘map cache’ functionaliteit hebben. Deze leggen een enorme druk op de servers, omdat ze in korte tijd een bepaald gebied proberen te downloaden, op alle zoomlevels. Als zo’n App een probleem wordt, dan wordt deze geblokkeerd. Er komen echter steeds meer van deze Apps.