OSMTracker for Android™

Heeft iemand ervaring met deze app?
IS het nuttig? Is het gebruikersvriendelijk?

Groet
Robert

Ik vindt het wel een handige applicatie, je kan makkelijk met één button waypoints / foto’s of een stukje tekst aan een track toevoegen. Ik heb eigenlijk meer de originele OSMTracker op mijn windows phone gebruikt, maar dat komt omdat ik mijn externe gps-muis niet op mijn Android phone aan de praat kan krijgen. De interne gps’sen van mijn telefoons leveren toch wat minder accurate data op.

Betekend dat je dat stukje tekst gewoon ter plaatse kunt inspreken? Dus niet pielen op een toetsenbordje?

Beide kan, hoewel ik dat inspreken nooit heb gebruikt, dus ik weet uit ervaring niet hoe prettig dat geïmplementeerd is. Ik doe liever pielen met een toetsenbordje als dat nodig is.

Ik vind de geluidskwaliteit matig als ik op de fiets iets inspreek (veel windgeluiden, ik heb het idee dat het programmaatje de hands-free-instelling voor de microfoon gebruikt).
Als je je gpx in JOSM importeert, zie je dan op de track markers, waar je een voice record gedaan hebt. Je kunt er dan op klikken, in JOSM gaat het bij mij met het openen altijd verkeerd (“Unspecified error”). Afluisteren doe ik dan apart.