Help mijn garmin roadtrip laat de kaarten niet zien, wat nu?

Heb 'n MacBookPro 7,1 waarop ik Roadtrip heb geinstalleerd.
Nu heb ik kaarten van openstreetmap gedownload en geinstalleerd volgens de aanwijzingen. Maar RoadTrip laat de kaart niet zien. De gedownloade bestanden werken op windows wel maar niet bij mij op mac.

Ook mijn oude kaarten die ik op windows gebruikte krijg ik niet meer aan de praat, moeten die geconverteerd worden want ook dat heb ik geprobeerd maar dan zegt die dat de img bestanden geen echte img bestanden zijn??

Ik kan de geinstalleerde mappen ook nergens terug vinden, klopt het dat er 'n map aangemaakt moet zijn genaamd garmin waar ze dan onder zouden moeten staan. Dat is in ieder geval niet.

Wie kan mij hiermee helpen??

Je hebt de osm_routable_roadtrip variant gedownload? Die moet je met MapManager kunnen installeren onder RoadTrip en eventueel met MapInstall overzetten naar je GPS.

Nu ben ik niet bekend met RoadTrip, maar met MapSource is het soms zo dat je eerst helemaal moet uitzoomen (3000km) om daarna in te zoomen op het gebied waar de kaart aanwezig is (in MapSource zul je op 3000km zoomlevel ergens een gele vlek zien en daar moet je dan op inzoomen). Als je ver genoeg bent ingezoomd (zeg 50km dan zou je toch zeker een kaart moeten zien.

Bij de Windows laptop doet ie het wel direct. En ja, ik heb de osm_routable_roadtrip variant gedownload en geinstalleerd. Hij zegt tenminste dat die met succes is geinstalleerd. Maar ik zie die niet, ook niet als ik helemaal uitzoom en dan inzoom. Ik zie wel een kaart maar niet de gedetailleerde die ik op windows wel te zien krijg.
Is er iemand die hiermee wel werkt en daar meer van af weet.