Tagged als 'natural=water', maar onzichtbaar..??

http://www.openstreetmap.org/?lat=52.06796&lon=4.53855&zoom=16&layers=M
Ik heb het Heemkanaal in de wijk Oosterheem in Zoetermeer gepoogd te taggen met ‘natural=water’ en ‘layer=-1’. Dit identiek aan andere waterpartijen vlak in de buurt. Op de OSM kaart wordt het water echter niet getoond. Wat mij opvalt in Potlatch 1.4 is dat de door mij getekende contouren dik grijs zijn en de andere waterpartijen hebben dunne lijnen. De door mij getekende contouren bestaan uit meerdere delen. Daar zou ik graag een geheel van willen maken. Hoe kun je alle delen selecteren en samenvoegen? Misschien zit hier ook de oorzaak van het niet weergeven als ‘water’.
Op de OpenFietsmap van 02-09-2010 wordt het betreffende watergebied in Oosterheem nu verkeerd getekend - er staat een deel van de wijk ‘onder water’. Kan iemand me helpen, of eventueel de fout herstellen?

Dat water is nu uit 3 losse lijnen getekend. Deze dien je nog samen te voegen tot 1 vlak (in dit geval het simpelst) of er een multipolygonrelatie van te maken (in dit geval een te zwaar middel).

Dat is ook de reden van de dikkere lijnen: het wordt nu gezien als die losse lijnen ipv als vlak.

layer=-1 is helemaal niet nodig. Dat dat op veel water wel staat komt doordat het in de AND-import destijds wel zo is gedaan, vanwege overwegingen die toen wellicht wel golden. De fietsbruggen over het water zijn al correct met layer=1 ingevoerd.

Het probleem was, dat het stuk water uit 3 delen bestond. Een daarvan was een hoek. Dan wordt het eerste met het laatste punt verbonden, en dat kan vreemde gevolgen hebben.
Ik heb het nu hersteld. Het was een kwestie van die 2 (of 3) delen aan elkaar te plakken.

Overigens, waarom wordt natural=water met layer=-1 getagd?

Tegelijk met mijn post kwam ook die van Ldp, dus de vraag is beantwoord.

@ayke, hoe doe je dat, de stukken aan elkaar plakken? Ik heb ergens gelezen: eerste deel selecteren door muisklik, dan tweede stuk selecteren mer ‘shift-muisklik’, etc., maar dat werkt bij mij niet.

In Potlatch:

  1. Selecteer één van de wegen.
  2. Selecteer het eindpunt van de weg
  3. Verwijder dit met ctrl+delete
  4. Op het punt dat je verwijderd hebt, zal nog wel een punt van een van de andere delen staan. Klik op dat punt terwijl je shift ingedrukt houdt.

Mergen is toch ctrl-muisklik?

Ik gebruik JOSM. Daarin is het een kwestie van twee ways selecteren en de toets c (concatenate?) indrukken.

Oeps, ja, je hebt gelijk… Vandaar natuurlijk dat het BikePC niet lukte blush