Forum versus mailinglist

Hoi mensen.

Even een vraag over de relatie tussen het forum (http://forum.openstreetmap.org/viewforum.php?id=12) en de mailinglist (talk-nl).

Is het de bedoeling om beide informatiekanalen te volgen om de activiteiten in Nederland op te volgen?

Ik ben zelf niet zo handig het ‘forum’-idee in mijn wereld in te bouwen en ik haal mijn informatie doorgaans uit de mailinglist, maar blijkbaar zijn er ook een hoop mensen actief op het forum. Kan je op een of andere manier de acitivteiten op dit forum bijhouden zonder er regelmatig eens te gaan kijken?

Ik vrees dat dat niet het geval is. Hetzelfde probleem had ik met de mapping party in Utrecht die ik vandaag georganiseerd had. Hiervoor had ik wel voor de aankodiging en vaststelling van de definitieve datum aan het forum en de mailinglijst gedacht (en zelfs de wiki-pagina), maar de blog had ik helemaal over het hoofd gezien! Dus toen had rullzer onder mijn naam maar een bericht gepost en later werd ik ook nog eens erop aangesproken dat hier de datum niet te vinden was.

Natuurlijk moet je voor de echte discussies IRC volgen :wink:

Ik heb het NL-forum nu als feed in mijn browser gezet. Geeft in ieder geval aan als er bijdragen erbij komen.

Nice. Ik wist niet dat er ook feeds waren. Bedankt voor de tip.

leuk al die moderne osm media maar nieuwe mappers lok je er niet mee… volgende keer een kranten artikel, flyers, teletekst, omroep auto’s ? :wink:

@Rubke zeker, moet toch wel iets te doen zijn met het lokale krantje… before&after plaatje bijleveren. Foto van de groep… etc.

Zal ik proberen om in Putten een artikeltje in een krant te krijgen na de Party van oktober. Wie weet lukt dat.

beste is als je een kant en klaar persbericht zou hebben met foto, dat plaatst erg makkelijk :wink:

Yes, I know.

'N schop naar boven, want anders ben ik de url naar IRC kwijt.

Jan, de meesten hebben daarvoor bookmarks in hun browser :slight_smile: Verder is het op www.openstreetmap.nl te vinden.
By the way, de logs hebben een andere locatie. De log-bot is vervangen door wall-e, een nieuwe toepassing die minder geheugen vreet. Rullzer is hier nog volop mee bezig, dus er zijn binnenkort meer verbeteringen te verwachte. Zie ook deze blog post.