Plaatsnamen op openfietskaart

Het valt me op dat er op de openfietskaart geen enkele plaatsnaam staat.
Zeker als ik inzoom vind ik het vrij moeilijk om te achterhalen of ik nu goed zit.
Bij de openwandelkaart zijn er wel plaatsnamen te zien en dat maakt het veel makkelijker om te achterhalen waar je bent.

Is het mogelijk om hier ook de plaatsnaam te laten zien?

Je kunt dmv het plusje rechtsboven kiezen of je plaatsnamen wilt zien, maar het valt me wel op dat niet alle plaatsnamen getoond worden.
Bijvoorbeeld: http://openfietskaart.nl/?zoom=13&lat=51.95994&lon=6.02272&layers=B0000FFFFFTT
Hier zie ik Zevenaar, Duiven, Arnhem en Velp wel, maar Huissen, Westervoort en Didam niet.

Bedankt,

weer wat geleerd!

Worden plaatsen soms gerenderd nav het inwonersaantal? Om zo te zien wat een grote of minder grote plaats is?

Ik merk weleens dat plaatsnamen ook pas verschijnen vanaf een bepaald zoomlevel.

gr
ZMWandelaar

Goede tip. Ik heb het nagekeken, het blijkt dat alleen plaatsnamen met place=town getoond worden. place=village wordt niet getoond. Duiven heeft geen population tag, maar wordt toch getoond. Maar het zijn natuurlijk wel de kleinere plaatsen die place=village hebben.

is mijn schuld :wink:
ik heb ooit eens alle lagen uit elkaar getrokken toen ik met ofk bezig was. en je moet het inderdaad even weten :wink:

Op wiki staan grenzen aangegeven tussen: village, town en city
Respecivelijk minimaal 0-10.000, 10.000-100.000, 100.000-…
Er is dus wel een verband tussen inwoners en het al dan niet tonen van de stad, maar geen direct verband.

O, heeft iemand ze er weer ingesneaked.

Dat soort getalletjes spreekt beta’s nogal aan. Zoals echter al meerdere malen in discussies is aangehaald, zal elke sociaal geograaf je kunnen vertellen dat andere zaken zoals het voorzieningennivo en de centrumpositie van een plaats zeker zo belangrijk zijn.

Dus mensen a.u.b. geen plaatsen gaan hertaggen aan de hand van dat lijstje.

En, Cartinus, omdat de meesten van ons zich geen Sociaal Geografen kunnen/mogen noemen, roep ik hierbij alle ProMappers op, vooral diegenen die zich wel tot de categorie SociaalGeograaf durven rekenen, om hun verantwoordelijkheid in deze zaak te nemen.

De lijst met KaartEigenschappen is dan wel niet leading, maar mag natuurlijk geen onwaarheden bevatten. Beginneners worden daardoor hopeloos in verwarring gebracht.

Beta mappers, de NOOPs binnen het OSM :wink: , rekenen op jullie inspanning.

Maar even terugkomen op het niet aanwezig zijn van plaatsnamen op de fietskaart: Gaat iemand dat nog herstellen?