JOSM latest versie

Vandaag heb ik de nieuwste JOSM latest versie geïnstalleerd. (version 10786)
Aangezien dat sommige functies bij mij nu niet meer werken, vraag ik aan jullie wat de voorgaande latest versie was.
Ik heb al een paar vorige versies geïnstalleerd, maar allen hebben een (ander) gebrek bij mijn instellingen.

Alvast dank voor het antwoord.

Voorlaatste stabiele versie was 10526.

Dank je voor je antwoord, deze werkt (bij mij) wel naar behoren.

Commodoortje, had je ook in de menus gekeken, er zijn een aantal zaken van toets in icoontjes verwerkt. Wat ik wel jammer vindt is dat instellingen als lagen niet bij de conversie zijn meegenomen.

Ik heb verder niet gekeken, de beta BAG plugin was niet meer compatibel, vandaar dat ik weer terug wilde naar de oudere stabiele versie.

JOSM 10786 vereist Java 8, een rebuild van de BAG plugin met de Java 8 target is waarschijnlijk voldoende.

Voor de recente JOSM versies en de wijzigingen daarin, raadpleeg de ChangeLog:

https://josm.openstreetmap.de/wiki/Changelog

Moest dus ook even terug, helaas, had al mijn plugins geupdate en die werken niet meer bij 10526.

Plugins die in de OSM SVN repositories worden onderhouden worden door de JOSM maintainers aangepast voor de nieuwe versie, dat is een belangrijke reden om JOSM plugins niet extern te ouderhouden.

Was bij mij ook even een probleem. Toch kon ik nadat ik een paar plugins had uitgezet, de oudere versies weer ophalen.

De BAG plugin is al gebouwd met de Java 8 target, maar gebruikt in versie 0.6.7 nog ergens de Josm ‘Predicate’ klasse in plaats van de Java8 ‘Predicate’ klasse. De oude klasse is meteen verwijderd in de nieuwe Josm. @Deprecated was netter geweest.

Ik ga de plug-in binnenkort aanpassen aan de nieuwe Josm versie.

Bij de nieuwe versie vindt ik het ook vervelend dat bij opstarten al een layer mapillary images wordt aangemaakt.
Dat bepaal ik zelf wel, is mijn idee.

Gertjan

Ik ben benieuwd en mis met de oude nu al.