Multipolygoon 70471/55 ook bekend als Oostzanerveld

Hi,

Deze Multi is lek 70471/55 of http://www.openstreetmap.org/#map=17/52.44327/4.85610 , is er een methode om te vinden waar het lek zit of ligt ?
Bij Purmerend was een klein stukje lek, maar dit type kan ik niet overzien.

Greetz

Waaraan zie je dat de MP “lek” is?

Ik vraag me overigens wel af of het zo’n goed idee is om al die kleine stukjes land uit te zonderen van Oostzanerveld. Als je op een van die eilandjes bent, zou je dan echt zeggen dat je buiten Oostzanerveld zit? Volgens wikipedia is het een heel gebied. De naam zit m.i. niet op de goede plek in OSM - er zou een polygoon moeten zijn voor de gehele omtrek van het gebied.

Een hulpmiddel hiervoor is de OSM Inspector.
Zie: http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=multipolygon&lon=4.86178&lat=52.45202&zoom=15&overlays=invalid_geometry_hull,duplicate_ways,intersections,intersection_lines,ring_not_closed_hull,ring_not_closed,unconnected_end_nodes,touching_inner_rings_hull,touching_inner_rings,role_mismatch_hull,role_mismatch,duplicate_tags_hull,duplicate_tags,multipolygons_type_is_boundary,type_is_boundary,ways,role_markers,way_end_nodes,way_nodes
Dan zie niet alleen de “lekken” maar ook andere verbeterpunten.
Succes. Ad

Beste MM, kijk zelf even in editing mode (P2 gaat t snelst) alle gronden zijn met of zonder tag geblauwed.
IMHO loopt t dan over, ergens :frowning:
Of is er sprake van een schijnvertoning ? De Inspector meld een reeks van bijzondere aandachtspunten.

Potlach is in deze absoluut onbetrouwbaar. Die laat multipoly’s, die 100% dicht zijn, toch lekken.
Verschijnsel kan in JOSM overigens ook optreden bij een grote multi. Dan even kiezen voor bewerken en in het relatievenster alle onderdelen van de multi binnenhalen. Klaar.

Gewoon negeren… in de mapnik en ofm rendert het dan wel goed. Dit verschijnsel treedt pas sinds een jaar of drie op meen ik. Kijk maar eens naar de havens van R’dam in editmode van potlatch2. Niets aan de hand uiteindelijk.

Egbert goed advies, maar Ads Geofabrik inspector moppert over een geheel met een grote Multi en diverse losse watergangen als natural water die er duidelijk dwars overheen gelegd zijn in de loop der tijd. Om van overlopende ways maar niet te spreken, het lijnt nagenoeg nergens mooi of scherp uit, het ziet er gekunsteld uit. Maar er komt geen route in de knel.

Beter die klagende inspector ook negeren en afblijven van dergelijke mp’s met Potlatch, je maakt er meer kapot mee dan dat je iets hersteld.

Ligfietser, daarmee kom je op een ander probleem, bij een dergelijk groot gebied komt het naar mijn idee voor dat de PC en JOSM het niet echt ideaal vinden, het spul hapert. Zijn er minimale systeem eisen of gewoon geen grote gebieden doen ? Ze zijn kennelijk ooit wel gemaakt, denk ?

Dat ligt er aan hoeveel geheugen jouw pc ter beschikking heeft en deze parameter kan je instellen bij het opstarten van Josm, zie
https://josm.openstreetmap.de/wiki/Nl:Help/CommandLineOptions

java -Xmx1024m -jar josm.jar

Mits jouw pc genoeg geheugen heeft (bv 8Gb) kan je meer dan die 1024 mb opgeven.