Moeten we dat serieus nemen?

Een gebruiker met uiterst ongebruikelijke naam is bezig op de kaart:

zie hier:

https://www.openstreetmap.org/node/4201715736

Wat moeten we daarmee?

Ik vind het subject al ongepast marc, aangepast

Ik weet niet hoe dat bij openstreetmap cq op het forum hier is geregeld, maar meestal staat er in voorwaarden dat je dit soort taal/profielen niet mag gebruiken. Vind het ook wel beetje rare naam voor het onderhouden van OSM.

Vond ik ook, maar het was wel de snelste manier om een reactie te krijgen…

Maar wie kan/gaat een gebruiker met een dergelijke naam blokkeren?

===
Edit:
Voor andere lezers die aanhaken nadat ligfietser mijn titel heeft aangepast:

Ik had de naam van die gebruiker in de titel opgenomen.

Je kan dat voorleggen aan de OSM DWG?
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Data_working_group

Of anders op de talk mailing list navragen hoe met vreemde gebruikersnamen om te gaan.

Heb ik gedaan.

Ik vind eigenlijk de inhoudelijke zaak erger:

‘Dit is de plek waar we ons o&o project gaan doen’…

Ja, fijn:
‘Dit is de zaak waar ik morgen schoenen ga kopen’;
‘Dit is een mooi grasveld’;
‘Dit is een stoplicht dat soms op groen en soms op rood staat’.
enzovoorts.

Dit is toch pure kaartvervuiling ?

Een dergelijke tag ‘Hier woon ik’ is vorige week door een mede-mapper verwijderd. Meer dan terecht.

Dat wilde ik nog niet eens aan de orde stellen, want bij mijn dagelijkse bezigheid om nieuwe mappers (waaronder dus deze) een welkomstmail te sturen kom ik heel vaak van dat soort projecten tegen. Ook bij de dagelijkse opmerkingen bij de kaart (RSS-feed):

http://resultmaps.neis-one.org/osm-notes-country-feed?c=Netherlands&a=opened

kom je aardig wat grappenmakers tegen.

En van mij mag iedereen zichzelf welke naam dan ook geven en gebruiken, maar het zegt wel iets over deze mapper en zijn gevoel voor humor. En het zegt ook iets over hoe hij wil dat anderen over hem denken…

Marc, Kunnen we de optie opmerkingen gewoon niet verwijderen, ik heb er vandaag al een aantal verwijderd of behandeld met teksten ? sommige bruikbaar maar ook nodeloze of ongeduldige of kijkers die niet inzoomen maar wel klagen over de details. Zie onderstaande opmerkingen van Dick idem dito

Niet-opgeloste opmerking #565967

Beschrijving

De Elsgraven

8 dagen geleden aangemaakt door anoniem

In deze opmerking staan reacties van anonieme gebruikers die moeten worden gecontroleerd.

Reactie van anoniem 8 dagen geleden.
Niet opnemen in kaart s.v.p.

Please do not enter this information. Although correct, it was accidentally inserted for private purposes only.

Reactie van dvdhoven 7 dagen geleden
I don’t agree with you. As I did a quick review, it seems to me that the bungalowpark Landal Landgoed Elsgraven not is tagged by now.
So this has to be done.

Hoe vindt je trouwens een anoniempje bij een opmerking ?

Greetz

Wat bedoel je met “gewoon verwijderen”? Iemand maakt een opmerking en daar kun je op reageren en eventueel oplossen, maar verwijderen zie ik nergens als optie staan.

En een anonieme gebruiker kun je niet vinden, dat is nu eenmaal het kenmerk van “anoniem”.

Eens met Hendrikklaas.

Zeker de door anonymici aangemaakte opmerkingen slaan vaak nergens op. Waarom bestaat ueberhaupt de mogelijkheid anoniem een opmerking te plaatsen ?

Daar los je het probleem met ‘hij die niet genoemd mag worden’ (sorry, mevrouw Rowling) natuurlijk nog niet mee op.

Marcel.

Daar is al wel eens eerder over geklaagd (vooral op de diverse Engelstalige mailinglijsten) maar het heeft iets te maken met het opensource karakter van OSM. Je kunt niets veranderen zonder useraccount, maar dus wel van alles roepen en bij de kaart zetten.
Dat neemt niet weg dat er wel degelijk zinnige - anonieme - opmerkingen bij de kaart worden geplaatst door mensen die bv. onderweg iets tegen komen dat niet klopt (of die lokaal een fout ontdekken) en die zelf niet kunnen/willen/durven editen en op die manier toch een goede bijdrage leveren.

Ik zie ze iedere dag allemaal voorbij komen via:

http://resultmaps.neis-one.org/osm-notes-country-feed?c=Netherlands&a=opened

en kan op die manier ook snel zien wat er voor rommel tussen zit waar ik niet op hoef te reageren, maar dus ook de nuttige.

Er zijn inderdaad veel nutteloze opmerkingen door anonieme gebruikers. Maar er zijn ook veel nuttige.

De nutteloze opmerkingen zijn binnen 10 seconden op te lossen door reageren en oplossen met ‘Deze opmerking bevat te weinig informatie, waardoor we er niets mee kunnen.’). De nuttige opmerkingen zorgen voor een laagdrempelige manier waarop iedereen de kaart kan verbeteren. Daarom lijkt het me dat het probleem van de nutteloze opmerkingen niet opweegt tegen het nut van de nuttige.

Dus ik zou de mogelijkheid om anoniem opmerkingen te plaatsen zeker behouden.

Ik denk dat met verwijderen bedoeld wordt ‘op opgelost zetten zonder een wijziging aan de database uit te voeren’

inmiddels heb ik de node verwijderd