De Loet nog onderwater op de openfietsmap

Het gebied van de Loet http://www.openstreetmap.org/#map=17/51.92267/4.67873&layers=N stond op de Mapnik onderwater.

Nu dacht ik het gistermiddag gerepareerd te hebben (De mapnik lijkt nu goed) , maar op de Openfietsmap van vandaag staat het nog steeds blank. Voorgaande mappers hadden er allerlei landuses opgeplakt met bos en gras, maar dat helpt uiteraard niet als multipoygonen vereist zijn.
Was ik te laat voor de update of is er nog iets fundamenteel fout?

Je bent niet te laat, want ik heb de kaart vannacht pas geupdate. Ik denk dat de fout is dat je de multipoly niet getagd hebt met natural=water maar de outer, https://www.openstreetmap.org/relation/5864940.
Dus die tag hoort op de relatie, de outer way mag niet getagd zijn met water.

Toen ik dat deed was ik het water helemaal kwijt. Dus even terug gezet. Zag wel dat op een eiland ook nog op de relatie natural=water stond.
Of moeten die aparte stukken landuse op de eilandjes ook worden opgenomen in de relatie van de outer?
In keepright ziet het er nu goed uit. Dat rendert snel.
Ligfietser… wellicht wil jij nog eens kijken? Zit de komende dagen in Verweggistan. De volgende update zal ik even moeten missen.

Je mag niet afgaan op wat je in Potlatch ziet, dus als je geen water meer ziet zegt dat in principe nog niets.
Ook JOSM geeft 5 waarschuwingen, oa dat de relatie getagd moet worden en niet de outer way met natural=water.
Landuse op de eilandjes hoeft denk ik niet op de outer. Ik zal het eens aanpassen en kijken of dat dan goed rendert.

Prima… dan zal ik als je daar mee klaar bent eens kijken hoe het in elkaar steekt. Aldoende leert men.
Overigens zag ik het water in keepright verdwijnen na een vijf minuten. . Dat het water in potlatch2 weg “lijkt” is mij bekend.

Ik krijg alleen dit eiland nog niet goed gerenderd in de OFM: http://www.openstreetmap.org/?mlat=51.91839&mlon=4.66751#map=17/51.91839/4.66751
Ik heb nu de stukken landuse als inner getagd en het eiland weggegooid, dan gaat het goed. JOSM geeft dan wel wat waarschuwingen dat de inners overlappen, maar weet niet of dat kwaad kan. Blijft een heel lastig probleem die 3D shapes.

Ik denk dat je de multipolygone moet opknippen. Er staan nu een een stel polygonen als inner terwijl ze eigenlijk geen inner zijn. Een inner hoort aan alle kanten door de outer “omspoeld” te worden. Maar dat gebeurt hier niet. Eigenlijk heb je een groot eiland, dat weer uit losse polygonen bestaat met verschillende landuse.
Dat grote eiland kan geen multi worden omdat de diverse vlakken elkaar niet omspoelen.
Beter is het naar mijn idee om het water in een aantal stukken op te knippen en dan maar geen multipolygoon.
En verder zie ik gelijke landuses naast elkaar. Die kunnen volgens mij samengevoegd worden.
Dat scheelt ook weer in de handling.

En verder zie ik een landuse=grass op positie 2 in de multipoly water (21 members), die een gigantische polygoon is, echter binnen deze poly liggen weer aparte poly’s met forest en grass. Dat is dus deels dubbel op.

Ook klopt de multipoly niet helemaal.
Aan de westkant zit een grass met 1 node aan een forest vast en loopt het water niet door.
Alles spreekt ervoor om de multi aan de kant te doen en met een aantal losse stukken water te werken.

Kan allemaal beter Dick, maar van dit soort mp’s zijn er duizenden…

Als het volgende week nog niet “rendert” in de ofm zal ik er tijd in steken. Zodra iemand er aan gerommeld heeft wordt het lastig heb ik gemerkt. Op een ofm uit 2013 lag het er nog prima bij. …maar zag er toch net iets anders uit.
Bedankt voor het meedenken.
Dick als jij het wilt verbeteren mag het natuurlijk ook. :slight_smile:

Test kaartje ziet er ok uit, op wat stukjes bos na die onder het gras* zijn verdwenen, maar het staat niet meer onder water:

*) inmiddels ook verbeterd, zat ook nog een overbodige grass tag op het eiland:
https://www.openstreetmap.org/way/391634412

Mooi… dan kan ik nu m’n koffer pakken :slight_smile:

Goede reis gewenst. Ga je daar fietsen?

Goede reis, Eggie.

Thanks… als ik er één kan huren daar… zeker. Malta… … en uiteraard met de OFM!