Fietspad bestaat niet meer, maar er loopt een route over

Ik wil een fietspad verwijderen http://www.openstreetmap.org/note/513304#map=17/52.09206/5.07311&layers=N maar er loopt een route over.

Het is vast niet de bedoeling een aantal wegstukken uit de route te verwijderen maar ik weet niet hoe ik die nieuwe route dan moet samenstellen. (zelf een korste route bepalen?)

Iemand een idee?

Met welke editor werk je? In JOSM gaat dat, met enige ervaring, gemakkelijk; met andere editors niet tot nauwelijks. Ik neem aan dat de route nu parallel loopt aan het niet meer bestaande fietspad, de Laurierweg?
Laat het even weten, als je er niet uitkomt kan iemand in dit forum actief het voor je fixen.

Off topic: je zult maar in de Ketjapstraat wonen; veel fantasie hebben die gemeenteambtenaren ook niet meer…:wink:

ik werk inderdaad met JOSM.

Het lijkt me het meest waarschijnlijk, maar hoe weet je dat zeker?

Ik heb de route naar het noordelijke fietspad gelegd, kan zijn dat er nog meer fietspad weg moet, dan even aangeven hoe de route dan moet worden. Ik ben in deze omgeving zo’n 4 jaar geleden voor het laatst geweest.
Voor routes omleggen, kun je altijd een verzoek aan mij doen.

dank, ik kon nu het fietspad verwijderen

Heb wat overbodige tags van fietspaden verwijderd; bijvoorbeeld oneway=no, daar oneway=no default is.

oneway = no op een tweerichting pad is strikt genomen overbodig. Het wordt echter veel toegepast om aan te geven dat een fietspad tweerichting is. Zeker bij tweerichting paden parallel aan een weg is dat handig. Veel mensen hebben het Pavlov effect om een fietspad parallel aan een weg op eenrichting te zetten. Zeker als je de situatie hebt, met paden aan beide kanten van een weg, waarbij één of beide paden tweerichting zijn. Ook voor korte stukken tweerichting is het handig, je ziet dan dat een stukje echt tweerichting is.

Maar routeerders hebben dat toch niet nodig, dus…mappen for the renderer?

;=)

(ik maak er geen halszaak van overigens, maar dat moest de emoticon al aangeven, maar je weet het nooit)

Meer mappen voor de mapper, om aan te geven dat ie er geen oneway=yes van moet maken. Zou beter in een note kunnen overigens, die zijn bedoeld om een opmerking aan medemappers te geven.

Er zou ook meer gewerkt moeten worden met
traffic_sign:forward=NL:G12a of backward, traffic_sign=NL:G12a
en dan het afgeleide in access termen.

Dan ben je correct bezig.