Surface Hooibrugpad.

Door de discussie over de Esschebaan twijfel ik aan de ondergrond van het Hooibrugpad.

https://www.google.nl/maps/@51.6119425,5.342662,3a,75y,316.09h,75.91t/data=!3m7!1e1!3m5!1sqOmi3IuBgUSokG_VxUNZgA!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DqOmi3IuBgUSokG_VxUNZgA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D24.887537%26pitch%3D0!7i13312!8i6656?hl=nl

momenteel fine_gravel zie
http://www.openstreetmap.org/directions#map=17/51.61275/5.33589

Vlgs mij is het nu compacted de fijne rode split is op veel plaatsen verdwenen.

Op sommige plaatsen zijn nu enkele moddersporen van hooguit 2m maar het geheel is nog goed te fietsen.

Gaarne jullie visie.

florijn11, dat is altijd het probleem met dergelijke onverharde oppervlakten, “vandaag gestrooid” los en “morgen aangereden” en compact, alhoewel dat op een fietspad iets meer tijd vergt. Dat valt niet te taggen, je blijft er niet bij staan, maar map wat je ziet, steeds een nieuw laagje fine_gravel maakt net als een “iedere dag een steek maakt een hemdsmouw in een jaar” een compacted puinbed van fine grevel.

'k Ga geheel met Hendrikklaas mee… Combinatie fine_gravel en een fietsroute routeert. (bij instelling “onverhard vermijden”)
Bicycle=designated ziet er dan op de OFM uit als een gewoon fietspad en dat is het wellicht niet. Het is een track. Dus die tag bicycle=designated kan er dan af.

Is dit altijd zo geweest of sinds kort wellicht heb ik iets gemist?

Oke nu heb ik het ook begrepen.

Fietsroute in combi met fine_gravel routeert in OFM bij onverhard vermijden vanaf 5 januari 2016 ?

florijn11, geen idee mbt de routering. Fietspaden bestonden voordat ze met Europese subsidies geasfalteerd werden in de 90 tiger jaren al uit schelpen of fine_gravel (breed 0,60 m inhalen en tegenliggers ongewenst) met van de “handige afzet” paaltjes om auto’s en tractoren van het “verharde” fietspad af te houden (de weg was een zandpad). Een enigszins verharde zandweg gold al als fietsbaar, maar dat is echt oldschool.

Marius,

Inderdaad… De code is veranderd. Dus dat bicycle=designated “moet” eraf. Dan ziet het eruit als een track op de OFM. In dit geval is het “een beetje mappen” voor de renderer :slight_smile:

Nee het was andersom. Er werd bicycle=designated aan een track toegevoegd om het beter te laten routeren op de OFM (ik noem geen namen ;)). Dit mappen voor de renderer hoeft nu niet meer omdat ik onlangs de code wat heb aangepast: highway=track / surface=fine_gravel / tracktype=grade2 routeert nu (onverhard vermijden aangevinkt) als er een fietsroute overheen loopt. Bicycle=designated toevoegen is dus niet meer nodig.

@ligfietser: Wellicht ten overvloede: Wat doet highway=cycleway met surface=compacted?

Ligfietser prima actie.
Nu kunnen we weer “zuiver” mappen.
Zien zaterdag de resultaten.

Nilodo, compacted behandel ik hetzelfde als fine_gravel, dwz als verhard op fietspaden en fietsroutes.

Ja…je hebt gelijk…dit is het pure mappen :slight_smile:

Hooibrugpad op OFM 16 jan 2016 routeert nu prima met onverhard vermijden.
Lijkt me goede aanpassing.
Iemand elders nog ervaringen?

Veenseweg Amerongen idemdito… alleen ik snap niet waarom een stukje in de fietskaartlayer van openstreetmap.org niet rendert.
De weg en de route ontbreekt op een stukje??
https://www.openstreetmap.org/#map=18/51.99944/5.47189&layers=C

Misschien opgelost in een volgende update (cyclemap wordt niet dagelijks ververst)?
Op de OFM ter hoogte van de Veenseweg 27/29 ontdekte ik nog een bug in mijn kaart. Er lijken twee wegen te lopen ipv één, de fietsroute wordt niet op de weg gerenderd maar ligt er naast. Dit is een bug van mkgmap, ik heb het gemeld en er wordt aan gewerkt op dit op te lossen*

*Bug is inmiddels opgelost