Aanpassingen in route door werkzaamheden aan centrale as in Friesland

Bij de aanleg van de centrale as van Drachten naar Dokkum worden steeds gedeeltes in gebruik genomen en ook tijdelijke routes gebruikt in verband met de werkzaamheden. Zo is ook enkele weken geleden een deel van de nieuwe op/af-ritten en aansluitingen richting Feanwâlden (Veenwouden) in gebruik genomen als doorgaande route.
Nadat ik dit hier langs was gereden wilde ik dit gaan aanpassen in de openstreetmap database, maar zag dat dit alweer gebeurt was. Volgens mij door gebruiker Kaaiman. Echter de oude route Oastein/Boppewei is nog steeds in gebruik en sluit nog niet aan op het nieuwe rondweg gedeelte. Ik vermoed omdat men het langzame verkeer (trekkers e.d.) niet op die route willen hebben. Ik heb een bericht naar de account van Kaaiman op openstreetmap.org gestuurd, met de vraag op basis waarvan hij deze wijziging heeft doorgevoerd. Ik ga ervan uit dat hij zelf niet ter plaatse is geweest. Maar ik krijg geen reactie, hij zal wel geen email-notificaties krijgen en daar niet vaak inloggen. Misschien dat hij dit forum volgt.

Ik zit me wel af te vragen hoe lang deze situatie gaat duren, om te bepalen of het zin heeft een deel van die wijzigingen terug te draaien zodat de huidige situatie correct wordt weergegeven. Misschien moet ik er een mail naar het
projectbureau aan wagen die alles coordineert. Of heeft een van de OSM’ers hier al eens contact mee gehad?

theun, gewoon oppakken en contact zoeken met het project bureau (bellen gaat sneller) en je bent dan misschien ook wel welkom op de nog niet open gestelde wegvakken. En vergeet niet er op de kaart dan een vink bij te zetten, dat je de ontwikkelingen volgt en wijzigingen aanbrengt anders geeft het misschien scheve gezichten. Maar dan wel volhouden :-))