Openlayers kaartlagen en JOSM imagery

Er komt de laatste tijd steeds meer data beschikbaar die in kaartvorm te bekijken is. Omdat ik nogal eens loop te prutsen om zo’n kaartlaag te tonen in Openlayers of in JOSM dacht ik dat het wel handig zou zijn als we een tabelletje zouden hebben met een groot aantal kaartlagen. Ik heb hiervoor een voorzetje gemaakt en ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Het is een wiki dus als je verbeteringen wilt aanbrengen dan kan dat uiteraard. Het is nu nog een subpagina van mijn eigen wiki maar ik wil deze met alle plezier naar een andere locatie plaatsen als er voldoende belangstelling voor is. Laat maar weten.

Die fietsersbond layer had ik nog niet, kan je ook in osmand renderen met

http://planner2.fietsersbond.nl/tile/NederlandTopRoadsWM/{0}/{1}/{2}

Mooi dat is al de eerste winst. Ik neem aan dat dit ook een verkapte vorm is om aan te geven dat er een “Osmand” kolom in de tabel bij zou moeten. :slight_smile:

Past niet meer :wink: osmand kan je makkelijk afleiden door zoom of z te vervangen door 0, x=1 en y=2

@peewee, ik heb mijn commentaar op de overleg pagina achtergelaten

Ik heb het gezien. Ik kon helaas niet 1,2,3 zien wat de WMS/TMS adressen zijn om deze te tonen in Josm of OL. Als jij die wel weet zou ik zeggen… voeg em toe in de tabel.

Goed initiatief! Ik heb wel vaker naar zo’n tabel gezocht.

Ik heb de AHN (Actueel Hoogtebestand Nederland) lagen toegevoegd aan de tabel, erg nuttig om paadjes en watertjes te taggen, en geen scheve projectie zoals bij een luchtfoto.