Julianabrug Alphen

Ik denk dat we de Julianabrug in Alphen a/d Rijn voorlopig wel op construction=yes kunnen zetten! :laughing:

Edit: Juiste spelling in topicnaam gehanteerd.

Ik denk het ook, maar :frowning: past beter dan zo’n schaterlachende smiley …

Tja Sander, buiten alle ellende en zorgen is er slechts een hond overleden. Maar goed voor de werkgelegenheid is het wel, herstel van de panden en een nieuw Fris brugdeel. En vooral deze kranen hebben ze dan niet meer nodig. Maar het laatste raadsel is wie zal het betalen. Stond die brug al niet op construction Marc ?

Daar kon ik niets van terugvinden. Klaarblijkelijk was het lokale mappers ontgaan.

Dat is ook wel weer waar…

Gelukkig is het slechts bij een “hondse” klus gebleven… Ik stel voor dat de nieuwe brug wanneer hij klaar is als “alt_name” de naam van het enige slachtoffer krijgt! :wink:

De brug stond niet op construction, ik heb dit nu even wel gedaan zodat er geen routes meer over die weg gepland worden. Als de brug weer open is dan is dat heel makkelijk opgelost hier op OSM.

@AlbertP
construction=yes wordt niet aangeraden om iets op construction te zetten aangezien de tag niet goed ondersteund wordt volgens de wiki.
Beter is het om highway=construction en construction= te gebruiken zoals beschreven op http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:construction

Ook is de brug zo te zien wel erg lang. Het te pletter geslagen stuk kan ook opgeknipt worden en als bridge=movable getagd worden en bridge:movable=bascule. Dan kunnen eventuele routers er rekening mee houden dat ie wel eens open kan staan en eventueel kiezen voor een vaste brug die niet open kan.

Sander, dat die brug zo lang is klopt eigenlijk wel, zijn hele lange af en opritten daar, zie ook deze post van mij in 2011 (toen kon je er zelfs afvallen :wink: )
http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=188865#p188865

Dat die brug zo lang is geloof ik wel, dat komt vaker voor.
Ik bedoel dat het beweegbare deel meer gedetailleerd gemapt kan worden door de voorgestelde verbetering.