Dubbele negatieve drempel in fietspaden

De traffic_calming bestaat uit 2 maal 2 betonnen elementen die samen 2 negatieve golven of een dip maken die met een fatsoenlijke snelheid > 25 slecht te nemen zijn. Ik heb even op het fietspad van Den Haag naar Katwijk gekeken waar ik ze ooit met een vakantiefiets heb moeten nemen en ze als zeer onprettig heb ervaren.
Heeft iemand ooit een tag combinatie gebruikt om deze effectieve snelheidsremmers aan te geven ?

Ik ken ze, irritante dingen. Ik heb ze zelf nog niet in OSM getagged, maar zelf zo ik kiezen voor 2x traffic_calming=bump

dvdhoven, we zijn vast niet de eersten die er tegen aan lopen, maar een bump ? -1 dan wel vandaar dat ik naar dat bekende fietspad keek om een tag te vinden. Maar ik zag geen enkel traffic calming op dat pad :confused:

In Esch (NB) ligt node id=43229476 met de tag “traffic_calming=table”.

Jarien, heb je ook een kaart beeld of uitsnede ?

Hendrikklaas,
Ik hoop dat je voldoende informatie op deze uitsnede kunt vinden.
Zo niet laat het me weten.
Jan

Een table is wat anders. Dat is een wat langere verhoging.
In die fietspaden zitten 2 korte hobbels na elkaar. En een korte (gemene) hobbel is een bump. Een drempel is een hump.

Er is een wiki van traffic_calming.

Beste Peewee, de Wiki ken ik maar deze is me daar niet opgevallen of heb ik er over heen gelezen, het zijn IMHO allemaal +1 obstakels, terwijl ik nu voor deze een -1 zoek. Vandaar mijn hint naar de duinen waar ik weet dat er ooit een aantal in het populaire fietspad zijn gelegd om de snelle jongens te weren, maar die kon ik niet vinden.

Hoi Jan bedankt, volgens mijn beeld ligt daar een tafel op een kruispunt en dit tref je slechts op fietspaden aan, althans nog nooit ergens anders gezien.