Hockeyveld?

Hey, hebben we geen tag voor hockeyvelden? Misschien een idee om die toe te voegen. :slight_smile:

Jawel hoor, hier staan ze allemaal:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Map_Features#Sport

en met openpoimap ziet dat er zó uit:

Sport=field_hockey dan?

Helemaal gelijk Martin, maar openpoimap is om te laten zien wat er is, en niet om te laten zien wat goed/fout is getagd.
Dus als in Nederland 3000 hockeyvelden met sport=hockey zijn getagd en enkele 10-tallen met field_hockey, (wereldwijd is het nog veel erger), hoe gaan we dat dan oplossen?

Ik heb overpass-turbo op centraal-Nederland losgelaten:

sport=hockey
sport=field_hockey

En dit is wereldwijd:

Taginfo hockey
Taginfo field_hockey

De wiki is er duidelijk over, maar als niemand leest wat daar wordt voorgesteld of ernaar handelt…

Edit:
(Overigens laat openpoimap óók de field_hockey tag zien)

De verwarring ontstaat bij mij misschien doordat ik in ‘iD’ edit. Daar heb je bijvoorbeeld wel een ‘soccer field’ en ‘Ice Rink’ maar geen ‘hockey field’ wanneer je een area wilt taggen via de searchbox.
Is het misschien mogelijk hockeyvelden bij de zoekresultaten te voegen zodat ze net als voetbalvelden getagged kunnen worden?

Hi Pipo de Clown, kun je in ID geen eigen teksten genereren ? Dan heb je alle keus na Leisure=pitch :slight_smile: Indien het antwoord nee is overweeg dan om thuis gekomen een andere editor te gebruiken voor de details. Want dat de club bijvoorbeeld Oranje - Zwart heet staat ook niet in een bestand. om van de website van de club maar niet te spreken.

Links in je iD editor zit onderaan een blokje Alle tags, klik op de + en ga verder!
Zie hier:

Let op: de tags landuse en source hierboven staan daar omdat ik zomaar een stukje grasland heb uitgekozen om de schreenshots te kunnen maken. Die moet je natuurlijk niet overnemen.