Terminal Eindhoven Airport

Sinds een tijdje staat de terminal van Eindhoven Airport op de taxibaan.

http://www.openstreetmap.org/#map=16/51.4583/5.3867&layers=N

Dit lijkt me niet de bedoeling. Een mede mapper is bezig geweest met indoor modelling, iets waar ik zelf nog geen kaas van heb gegeten.
Ik heb hem/haar middels een prive bericht er op gewezen.

Zou fijn zijn als dit opgelost wordt. Is er iemand in de gelegenheid om er naar te kijken en/of terug op zijn plek te zetten?

Stevebeer, werk je met JOSM ? Als daar een ja op volgt, dan kun je gewoon de BAG laag er over heen zetten. Het BAG weet echt waar de gebouwen staan, probleem opgelost of gewoon reverten.

Reverten is helaas niet zomaar mogelijk. Dat komt doordat betreffende gebruiker een week na het met ruim 200 meter verplaatsen van de terminal nieuwe edits heeft gedaan op de plek waar de terminal hoort te staan. Voorts is de terminal gewijzigd na de oorspronkelijk BAG import (maar dat is op te lossen met het opnieuw downloaden uit de BAG). En, lastiger, het gebouw is groter geworden dan vroeger, waardoor er nu een weg dwars door de terminal en een van de ingangen loopt. Enige lokale kennis inbrengen kan dus geen kwaad.

Dit is gewoon prutswerk, al zijn edits moeten teruggedraaid worden. Er staat ook “testing for indoor modelling” dus kennelijk heeft de mapper niet door dat zijn edits ook op de kaart staan die iedereen gebruikt.
Hoe pakken we dat aan? Iemand ervaring met het terugdraaien van meerdere changesets?

@hendrikklaas, ja ik weet hoe de import vanuit BAG werkt. Dat is geen probleem.

Ik denk mij te herinneren dat een tijdje geleden er 2 gebouwen stonden in osm, 1 voor de beneden verdieping, en de 1e verdieping op de taxibaan.
Ik neem aan dat wanneer je het over indoor modelling hebt en zelfs de muren er in tekent (nu niet meer te zien, dus onlangs is er wel iets veranderd daar) dat je wel weet waar je het over hebt.

Deze persoon heeft vooralsnog nergens op gereageerd. 16 Dagen geleden is hij er voor het eerst op gewezen. Ik stel voor om het gebouw terug op zijn plek te zetten met nieuwe import en de poi’s op de zelfde plaats terug te zetten.

Lijkt me prima Steve, beter dan wat er nu ligt.

+1

Martin

Stevebeer, het klinkt of je er bekend bent (ik niet) +1

Is het dan verstandig dat iemand kopie osm file van wat er nu staat bewaard voor een tijdje, mocht de tagger zich nog melden.

Het toeval wil dat ik eergisteren op Eindhoven geland ben en de GPS aan had staan. Ik kan me niet herinneren dat we met het taxien door een gebouw zijn gereden :wink:

Zojuist heb ik de terminal terug verhuisd naar zijn plek. Vooralsnog geen nieuwe BAG import gedaan, dus het is maar een tijdelijke oplossing. Ik heb een OSM file opgeslagen van hoe ik het aan trof. Heeft iemand al echt de data gedownload en bekeken? Er staat absurd veel detail ingetekend, zonde om dat weg te gooien met een import. Vandaar even de tussen oplossing in de hoop de mapper zich nog meld.

Zelf vind ik het er nu acceptabel uitzien. Fijn weekend aan allen!
Ik verklaar de note opgelost.

Goed bezig Steve. Ik denk dat de huidige locatie prima is. Op basis van wat ik gezien heb lijkt het aardig te kloppen. Ik zie wel nodes zonder tags en een aantal nodes waarvan ik me afvraag wat dat is maar misschien komt dat nog als deze micro mapper weer verder gaat.