Openpoimap - hoe gaan we verder?

Op 10 december 2014 plaatste ik mijn eerste bericht over openpoimap waarin ik vroeg om Bèta testers. Er was nog geen naam voor mijn tool Dat werd Taglocator en weer later Openpoimap en er kwam zelfs een eigen domeinnaam.
Gelet op het aantal views en reacties, opmerkingen en verzoeken en vooral van nuttige bijdragen van anderen, kun je stellen dat Openpoimap (OPM) in een behoefte voorzag.
Het is zeker niet de enige tool, het is ook zeker niet de beste tool maar juist door die actieve bijdragen van anderen en het werken in een open-source gemeenschap is het makkelijker om snel te reageren op verzoeken en om verbeteringen aan te brengen. Als je het eerder genoemde topic op dit forum doorleest, zie je hoe snel dat is gegaan.

Maar hoe gaat het nu verder? Wat moeten we ermee? Voor wie zijn we aan het ontwikkelen? Ik schrijf bewust “we”, omdat ik het in zekere zin allang niet meer alleen doe. Feitelijk ook nooit gedaan heb, want wat ik deed was wat aanpassingen doen in wat door anderen vóór mij al was gedaan en daar een nieuw jasje omheen maken. De centrale uitvoer lag bij mij, maar veel “input” kreeg (en krijg) ik van anderen.

Om te onderzoeken welke richting je met OPM op kunt gaan, zijn afgelopen zaterdag, 11 april, Stefan de Konink, Gertjan Idema, Johan C, Sander H en ik bij elkaar gekomen om eens te brainstormen over de mogelijkheden en wensen voor de verdere ontwikkeling van OPM.
Daarbij heeft ieder van ons zijn eigen wensen en ideeën ingebracht, waarna we gekeken hebben of daar bruikbare, werkbare en vooral uitvoerbare ideeën bijzaten en of iemand van ons zich geroepen voelde daar aan te gaan werken.
Sommige dingen zijn snel uitvoerbaar, andere zaken vereisen meer onderzoek en zijn weer afhankelijk van andere ontwikkelingen die ook nog in gang moeten worden gezet. En weer andere zaken zijn toekomstdromen.

Het was een leerzame, inspirerende middag en ook goed om nu eens de personen die ik alleen maar kende met hun “forumnaam” in levende lijve te ontmoeten.
Wordt absoluut vervolgd!